Intră acum și în grupul de
La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava, luna trecută s-au înregistrat, nu mai puţin de 168 reclamaţii vizând instituţiile financiare, liderul fiind de departe Volksbank Romania SA cu 108 sesizări privind nereguli. Potrivit directorului executiv adjunct al CJPC Suceava, Elena Oanea din totalul reclamaţiilor, 103 au fost cercetate şi soluţionate în favoarea consumatorilor, restul de 55 fiind în curs de cercetare şi definitivare.
„Problemele reclamate se referă la redenumirea comisionului de risc, eliminat prin OG 50/2010 în comision de administrare, cumularea comisionului de risc cu comisionul de administrare, existent în contractul iniţial şi admis şi de OG 50, informarea incompletă a consumatorilor, majorarea unilaterală de către bancă a dobânzii” a precizat Elena Oanea adăugând că s-au aplicat amenzi în cuantum total de 359.000 lei şi s-au stabilit măsuri de remediere a deficienţelor şi restituire a sumelor percepute necuvenit.
„Doar în unele dintre situaţii băncile au înţeles să restituie aceste sume, în cele mai multe cazuri acestea contestând în instanţă procesele verbale de constatare a contravenţiei încheiate. Doresc să precizez că, în anii 2009-2010, până în prezent, băncile au contestat în instanţă 42 de procese verbale de constatare a contravenţiei. Dintre acestea 24 sunt încă pe rol, dar dintre cele judecate, 8 procese au fost câştigate definitiv şi irevocabil de către CJPC Suceava, 9 au fost câştigate pe fond, băncile făcând recurs iar unul a fost pierdut prin sentinţă definitivă şi irevocabilă”, a arătat Elena Oanea.
Aceasta a mai menţionat că a transmis în instanţa de judecată un număr de 33 reclamaţii, făcând acţiuni în constatare conform Legii 193/2000 privind clauzele abuzive. CJPC Suceava a apreciat că, în cele 33 contracte sunt incluse clauze abuzive, instanţa de judecată urmând să se pronunţe asupra acestui aspect.
„Consumatorii trebuie să ştie că deşi această perioadă de 90 de zile a trecut, indiferent dacă nu au semnat sau au semnat actul adiţional fără să-i acorde atenţie, clauzele care nu sunt conforme cu OG 50 sunt nule de drept. Prin urmare, consumatorii pot depune în continuare reclamaţii la CJPC Suceava cu privire la neregulile vis a vis de aplicarea OG 50, repet indiferent dacă au semnat sau nu actul adiţional”, a subliniat directorul executiv adjunct al CJPC Suceava.
Elena Oanea informează că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor prin Comisariatele judeţene pentru Protecţia Consumatorilor este singura instituţie abilitată să verifice respectarea prevederilor OG 50/2010, să aplice sancţiuni şi să stabilească masuri reparatorii.
Intră acum și în grupul de