Gheorghe Flutur: Fonduri europene alocate pentru Autostrada Nordului. Au fost semnate contracte pentru studii de fezabilitate pe două tronsoane. Deja pe lotul Bistrița – Vatra Dornei se lucrează la avizul de mediu pentru descărcare de flora și faună și la avizul de descărcare arheologică.


Intră acum și în grupul de

Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat, luni, că cea mai mare garanție că Autostrada Nordului intră în linie dreaptă este că studii de fezabilitate pe două tronsoane sunt finanțate cu fonduri ale Uniunii Europene urmând să fie finalizate la sfârșitul anului viitor.

Potrivit președintelui Flutur, pentru Autostrada Nordului s-au făcut pași concreți după ce, vineri, 9 septembrie, s-au semnat contractele de finanțare pe bani europeni pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru lotul de autostradă Bistrița – Vatra Dornei, în valoarea de 19,3 milioane lei și pentru lotul 3 de autostradă Vatra Dornei – Suceava, în valoare de 17, 9 milioane, cu mențiunea că din acest lot a fost scoasă centura orașului Gura Humorului, pe care o va gestiona CJ Suceava.

„Așadar, cea mai mare garanție că acest proiect intră în linie dreaptă și va lega Ardealul de Bucovina este finanțarea acestor studii de fezabilitate, ca prim pas în valoare de peste 7,5 milioane euro, pe bani europeni”, a spus Flutur.

El a subliniat că obiectivul principal al acestei investiții este realizarea legăturii coridorului rutier dinspre Ungaria spre la Satu Mare, prin localitatea Oar și va lega municipiile Satu Mare, Baia Mare, Dej și Suceava, pentru a face legătura cu Autostrada A7 București – Pașcani – Suceava – Siret.

Termenul de execuție a acestor studii de fezabilitate este sfârșitul anului viitor.

„Deja pe lotul Bistrița – Vatra Dornei se lucrează la avizul de mediu pentru descărcare de flora și faună și la avizul de descărcare arheologică”, a precizat șeful administrației județene sucevene.

Președintele Flutur a reamintit că pe tronsonul Vatra Dornei – Suceava, la acest moment, este ca opțiune un traseu prin localitatea Dorna Arini, cu tunel prin munte spre Stulpicani, Frasin și s-ar face legătura cu centura orașului Gura Humorului, urmând un traseu prin zona parcului Ariniș, paralel cu râul Moldova după care traseul continuă prin Capu Codrului, Berchișești, Moara, Sf. Ilie.

„Pe lângă A7, care să lege județul Suceava de București, avem o preocupare zilnică și pentru construcția Autostrăzii Nordului, care să lege nordul Moldovei de Occident. Aceste proiecte încep să prindă contur și să devină realitate, dar asta nu înseamnă că ne vom culca pe o ureche, ci vom face constant demersuri pentru ca și Suceava să fie legată de restul lumii”, a concluzionat Gheorghe Flutur.


Intră acum și în grupul de