Gheorghe Flutur: CNAIR a avizat AMC 1 pentru centura Gura Humorului, parte a Autostrăzii Nordului. Două variante de traseu intră în dezbatere publică, iar peste o lună se va stabili varianta finală și lansarea procedurilor pentru execuție


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, joi, că a discutat cu conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere care l-a informat, ca titular al investiției, că a fost emis avizul pentru Analiza Multicriterială 1 pentru Varianta Ocolitoare Gura Humorului, urmând ca în următoarea lună să se facă dezbaterea publică și să se înceapă procedurile pentru licitația de execuție.

„Este important că s-a trecut de cea mai importantă etapă și putem spune că suntem destul de avansați cu realizarea primului tronson al Autostrăzii Nordului, centura Gura Humorului fiind parte din autostrada A 14”, a spus Gheorghe Flutur.

El a precizat că CNAIR a avizat proiectul pentru centura Gura Humorului, fiind luate în calcul inițial trei variante, iar în urma AMC 1 au rămas două variante.

Prima variantă, marcată cu galben, cu o lungime de 10,078 km. se desprinde din Drumul de mare viteză Baia Mare -Suceava Lot 3, pe raza localității Frasin, care va fi și punct de început al VO Gura Humorului unde este prevăzut un nod de urcare din drumul național DN 17. În continuare se traversează cu un pod de aproximativ 280 metri râul Moldova, se intersectează cu drumul județean DJ 177D, râul Moldova și Humor pe care le supra traversează printr-un viaduct de aproximativ 5.120 metri ajungând până în zona de sud, în proximitatea gropii de gunoi sigilată a orașului Gura Humorului. O ultimă supra traversare se va realiza pe raza localității Păltinoasa, peste drumul județean DJ 177C, unde este prevăzut un pasaj de 40 metri. Traseul se finalizează și se conexează la traseul stabilit prin proiectul Drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava Lot 3, unde pe raza comunei Păltinoasa se va realiza un nod rutier care se va descărca în sensul giratoriu existent aflat la intersecția dintre DN 17 și DN 2E.

Traseul trece pe lângă aria protejată Piatra Pinului, iar nodul de la capătul traseului intersectează aria naturală Râul Moldova între Păltinoasa și Ruși.

În coridorul viitoarei variante nu se află terenuri contaminate și nici clădiri care necesită demolare. Datorită restricțiilor avute în zona ariei protejate, pe această zonă viteza de proiectare se va reduce la 80 km/h pe aproximativ 1,5 km.

Cea de-a doua variantă luată în calcul, colorată în roșu, cu o lungime de de 8,281 km începe la fel ca prima varinată, dar va traversa drumul național DN 17 și calea ferată prin intermediul unui viaduct de aproximativ 200 metri unde este prevăzut un nod rutier.

Ulterior va urmări traseul primei variante fiind prevăzut un viaduct peste DJ 177D, peste râul Moldova și râul Humor de aproximativ 5/120 m, până în proximitatea kilometrului 6+500 unde acesta face o buclă spre nord, ocolind pe la sud groapa de gunoi a orașului, și supra traversează cu un pasaj de 40 m DJ 177 C. În zona kilometrului 9+400 se va realiza un nod rutier care va asigura coborârea respectiv urcarea pe Varianta de ocolire asigurând toate relațiile de mers.

De subliniat este că traseul propus nu afectează zone naturale protejate, cele mai apropiate arii fiind aria protejată Piatra Pinului și aria naturală Râul Moldova între Păltinoasa și Ruși.

În coridorul viitoarei variante nu se află terenuri contaminate și nici clădiri care necesită demolare.


Intră acum și în grupul de