Intră acum și în grupul de
Asocierea Best Consulting & Design SRL –Ingeneria Especializada Obra Civil E Industrial SA, proiectantul pentru lotul Suceava-Vatra Dornei a Autostrăzii Nordului, a solicitat încetarea anticipată a contractului cu mai puțin de cinci luni înainte de termenul de predare a studiului de fezabilitate.
Dintre cele trei loturi, Baia Mare-Bistrița, Bistrița-Vatra Dornei și Vatra Dornei-Suceava, proiectarea la lotul Vatra Dornei-Suceava este și cea mai avansată, având termen de finalizare 25 februarie 2023.
Potrivit datelor CNAIR, asocierea a transmis în aprilie 2022 documentația privind Analiza Multicriterială – etapa 1, revizia 2, iar în 5 mai 2022 a fost avizată în cadrul CTE CNAIR S.A.
Ulterior, în data de 08 iunie 2022 a a fost înaintată și Analiza Multicriterială Etapa 2 și analiza comparativă între drum expres și autostradă, iar în data de 1 septembrie a fost avizată varianta de traseu Alternativa 2.4 în cadrul CTE CNAIR S.A.
Ulterior, în data de 29 septembrie, prestatorul a solicitat încetarea anticipată a contractului conform prevederilor OUG 64/2022. Astfel, prin prezentarea ofertelor actualizate pentru realizarea contractului de servicii s-a constatat că valoarea actuală a propunerii financiare actualizate depășește cu 52% valoarea inițială a contractului de achiziție rezultând astfel imposibilitatea reechilibrării contractuale în baza OUG 64/2022.
Nota prin care s-a constatat încetarea amiabilă a contractului a fost semnată miercuri, iar CNAIR urmează să lanseze o nouă procedură de achiziție în vederea finalizării lucrării de proiectare.
Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat, la începutul lunii septembrie că s-au semnat contractele de finanțare pe bani europeni pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru lotul de autostradă Bistrița – Vatra Dornei, în valoare de 19,3 milioane lei și pentru lotul 3 de autostradă Vatra Dornei – Suceava, în valoare de 17, 9 milioane.
Președintele Flutur a reamintit că pe tronsonul Vatra Dornei – Suceava, la acest moment, este ca opțiune un traseu prin localitatea Dorna Arini, cu tunel prin munte spre Stulpicani, Frasin și s-ar face legătura cu centura orașului Gura Humorului, urmând un traseu prin zona parcului Ariniș, paralel cu râul Moldova după care traseul continuă prin Capu Codrului, Berchișești, Moara, Sf. Ilie.
Intră acum și în grupul de