Intră acum și în grupul de
Șeful Administrației Militare Regionale Cernăuți, Ruslan Zaparaniuk, a arătat că principalele motive care nu permit reducerea semnificativă a cozilor de camioane la Punctul de trecere şi control Porubne-Siret sunt lipsa capacității părții române de a procesa mai multe autocamioane, precum și refuzul șoferilor de a merge prin PTF Crasna-Vicovu de Sus pentru că dacă stau la coadă sunt plătiți suplimentar.
Zaparaniuk, citat de publicația cernăuțeană Liberatatea Cuvântului a explicat că pe lângă creșterea pronosticată în mod obiectiv a traficului de mărfuri, în special a recoltei pe timp de război, asupra lungimii cozilor influențează și capacitatea insuficientă de trecere la Punctul de control „Porubne” din partea României.
Acesta a spus că partea română nu poate asigura trecerea a mai multor mașini ucrainene pe zi decât asigură la ora actuală.
El a mai arătat că un alt factor care contribuie la formarea cozilor la frontieră este decizia șoferilor de camioane de a nu trece prin noul Punct de control de la Crasna-Vicovu de Sus care poate să asigure creșterea semnificativă a capacității de trecere a vehiculelor goale.
„Aceiași șoferi nu vor să aleagă Crasnoilscul, unde pot trece toate camioanele goale. Explicația este foarte simplă: pentru staţionările la frontieră şoferilor li se plăteşte suplimentar. Este un fel de business al lor”, a precizat Ruslan Zaparaniuk.
Intră acum și în grupul de