Intră acum și în grupul de
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, și guvernatorul din Cernăuți, Ruslan Zaparaniuk, au stabilit, luni, în PTF Siret, mai multe măsuri pentru fluidizarea traficului și reducerea coloanei de TIR-uri care așteaptă să tranziteze PTF Siret-Porubne.
„Avem o coloană de TIR-uri de circa 26 de kilometri din aproximativ 900 de TIR-uri și ajunge aproape de municipiul Suceava. E foarte urgent să găsit soluții de fluidizare a traficului din zonă”, a declarat președintele Flutur după întâlnire.
El a menționat că în cadrul discuțiilor a vrut să lămurească și situația de la Vicovu de Sus-Crasnoilsk pentru că de multe ori șoferii cu TIR-urile goale refuză să meargă pe acolo invocând că sunt pe traseu zone cu probleme.
„M-am convins astăzi că nu sunt, chiar dacă undeva în interiorul Ucrainei, la vreo 7 kilometri, la trecerea de la beton la asfalt sunt niște serpentine, dar sunt întreținute. Am înțeles că și în Storojineț este o curbă la 90 de grade, dar am înțeles că e practicabilă și nu e nicio problemă.
Vom ruga Poliția Suceava să dirijeze TIR-urile goale spre PTF Vicovu de Sus-Crasnoilsk ca să fluidizăm traficul”, a spus Flutur.
El a precizat că până acum prin PTF Vicovu de Sus au trecut peste 2300 de autocamioane ceea ce înseamnă că se poate circula.
Totodată, Gheorghe Flutur a declarat că a convenit cu Poliția Suceava să fie formate coloane de câte 30 de cisterne cu combustibil care să fie duse pe o bandă separată pentru a se efectua formalitățile care se fac mult mai repede în cazul acesta arătând că din cele 900 de TIR-uri, 200-250 sunt cu motorină și benzină.
„Ne-au promis colegii din partea ucraineană că în această după amiază măresc schema de funcționari din vamă ca să ne ducem spre 500-600 de TIR-uri procesate în 24 de ore astfel încât într-o zi și jumătate-două zile să punem procesa această coloană de TIR-uri pe care o avem aici”, a mai spus președintele Flutur.
El a mai declarat că dacă aceste măsuri nu vor avea efect vor avea o nouă întâlnire vineri.
Flutur a mai spus că a fost informat că spre sfârșitul lunii ianuarie va fi deschis PTF Racovăț din județul Botoșani și că ar urma să fie preluate și acolo o parte dintre TIR-uri ca să mai scadă presiunea pe Siret.
În ceea ce privește PTF Climăuți-Fântâna Albă partea română a finalizat lucrărilor și că trebuie finalizate și pe partea ucraineană.
„Ne dorim o parcare mare de TIR-uri, iar noi ne gândim și la o investiție de transport intermodal ca să încărcăm TIR-urile în vagoană și să le transportăm pe calea ferată”, a spus Flutur.
El a mai declarat că la sfârșitul anului viitor trebuie să fie gata și modernizarea Vămii Siret, dar și modernizarea drumului adiacent.
Gheorghe Flutur a mai spus că în discuții partea ucraineană a explicat că, din păcate, doar cinci-șase ore pe zi au curent electric și că au fost afectate și scannerele din vamă, dar că și-au procurat UPS-uri pentru a rezolva problema continuității activității vamale.
Guvernatorul regiunii Cernăuți, Ruslan Zaparaniuk, a arătat că a fost o întâlnire foarte importantă și a explicat că infrastructura electrică din Ucraina a suferit avarii foarte mari și că nu se asigură alimentarea cu energie electrică decât câteva ore pe zi, menționând că au existat întreruperi și la vamă ceea ce a afectat procesarea și a influențat creșterea cozii de TIR-uri pe partea română.
Potrivit acestuia, cel mai mare număr de autocamioane sunt cu combustibil, urmate de camioane cu produse alimentare și cele cu fructe de sezon, citrice.
„Am discutat cu domnul Flutur o variantă de îmbunătățire a traficului ceea ce va permite ca partea ucraineană să proceseze mult mai multe autocamioane. Cisternele vor fi organizate pe grupuri, iar pentru că duc un singur tip de produs procedura este mai simplă. Vom mări și numărul de funcționari vamali, iar cele două schimburi vor lucra în paralel, împreună două ore la predarea schimbului ceea ce va determina scăderea numărului de TIR-uri care așteaptă să treacă prin PTF Siret-Porubne”, a mai spus Zaparaniuk.
Intră acum și în grupul de