Intră acum și în grupul de
Directorul Aeroportului Suceava, Ioan Măriuța, a anunțat, vineri, că este a patra zi consecutivă cu ceață densă la Aeroportul Suceava care duce la imposibilitatea de a opera zborurile regulate.
El a spus că ceața este sub limita minimă a sistemului ILS, dispozitiv care aduce aeronavele la aterizare pe vizibilitate scăzută.
„Ca urmare și astăzi, dacă nu se îndreaptă vremea, va trebui să redirecționăm aeronavele”, a spus Măriuța.
El a explicat că Aeroportul Suceava este dotat cu ILS de categoria II, un sistem performant de altfel, la fel ca cel de pe aeroporturile din Cluj, Iași, Satu Mare, Baia Mare, Craiova sau Constanța, iar singurele aeroporturi cu sistem mai performant sunt cele de la Timișoara și București-Otopeni, dar și chiar cu aceste sisteme nu de puține ori au fost redirecționate aeronavele la aeroporturile de rezervă.
„Noi depunem eforturi permanente de a îmbunătăți serviciile de navigație aeriană împreună cu Romatsa. Chiar în ultima săptămână a fost o delegație de la Romatsa aici. Împreună dorim să implementăm proceduri de operare pe GPS, proceduri care vor fi alternative la sistemul de navigare de tip ILS. Romatsa are în programul de investiții pentru anul 2023 modernizarea ILS de la Suceava ce va trece la categoria III cu caracteristici identice cu cel de la Otopeni”, a spus Măriuța.
În ceea ce privește situația din aerogară, el a recunoscut că nu este ușor de gestionat aproximativ două mii de pasageri pe zi și că apar și discuții legate de spațiu, curățenie, parcare sau spațiile comerciale.
El a subliniat că spațiile comerciale sunt deschise în permanență, există și automat care efectuează schimb valutar, iar din primăvară va începe un proiect de extindere a parcării auto și se va amplasa și un aparat de plată cu cardul.
„Avem servicii de curățenie 24/24 ore executate de o firmă care este monitorizată de serviciile de calitate de la aeroport, dar cu 2000 de pasageri pe zi operațiunea este greoaie”, a spus directorul aerportului care a menționat că deși s-a suplimentat numărul de coșuri de gunoi, deșeuri sunt aruncate pe lângă coșuri, pe spații din aerogară.
În ceea ce privește comunicarea cu pasagerii el a arătat că nu angajații aeroportului sunt cei care comunică sau cei care transmit mesajele de la operatorii aerieni, ci o firmă cu servicii externalizate, Romanian Airport Services.
Marius Paisa, managerul departamentului de deservire pasageri a Romanian Airport Services, a spus că majoritatea companiilor aeriene au fost afectate de vremea de pe Suceava.
„Este o situație destul de comună. Se întâmplă și pe alte aeroporturi din țară. Au fost afectate cursele Tarom, Wizz Air și Ryanair. Inițial au fost amânate cursele, dar din cauză că vremea nu s-a îmbunătățit cursele au fost anulate și redirecționate către aeroporturile Cluj și Iași”, a spus Paisa.
El a arătat că firma oferă pasagerilor informații pe măsură ce sunt disponibile și că decizia de amânare sau anulare a curselor nu depinde nici de aeroport și nici de firma de handling, ci de operatorul aerian.
Paisa a mai spus că din cauză că vremea nu s-a îmbunătățit s-au organizat curse spre aeroporturile de rezervă de unde pasagerii din Suceava își continuă călătoria.
Intră acum și în grupul de