Șaizeci de elevi din județul Suceava s-au instruit pe teme de interes despre reprezentarea elevilor


Intră acum și în grupul de

Consiliul Județean al Elevilor Suceava a organizat, sâmbătă, Sesiunea județeană de formare a elevilor reprezentanți (SJFER) la Colegiul Național „Ștefan cel Mare” din Suceava. Această sesiune a revenit în format fizic după câțiva ani de absență, și a adunat laolaltă șaizeci de elevi reprezentanți din multiple licee ale județului, cu scopul inițierii lor în noțiunile fundamentale ale apărării intereselor elevilor.

Evenimentul a fost structurat în cinci ateliere susținute de către membrii Biroului executiv al Consiliului Județean al Elevilor Suceava, Rafaela Barac-Bologa (președinte), Mihnea Flutur (vicepreședinte), Maria Bolohan (secretar executiv) și Sebastian Apetri (vicepreședinte) și de doi foști actori implicați în această structură, respectiv Ana Boicu și Rafael Barac-Bologa. Facilitatorii și-au propus să le ofere participanților o mai bună înțelegere asupra misiunii pe care o au, luând în considerare pozițiile importante pe care aceștia le ocupă în consiliile școlare ale elevilor. Atelierele au abordat teme actuale, precum „ABC-ul reprezentării”, „Cum funcționează o școală”, „PR și comunicare”, „Drepturile elevilor” și organizarea internă a structurii, care constituie bazele înțelegerii vocii colective a elevilor.

În cadrul primului atelier, președintele structurii, Rafaela Barac-Bologa, a făcut cunoscut scopul întâlnirii, aducând un plus de informații cu rol clarificator în misiunea reprezentării elevilor. De asemenea, ceilalți facilitatori au atins subiecte de o importanță semnificativă, plecând de la metodele prin care pot încuraja elevii să participe la asigurarea incluziunii și siguranței în școli și ajungând la mecanismele prin care pot apăra eficient drepturile elevilor în teritoriu.

Pe parcurs, tinerii au făcut schimb de bune practici și au concluzionat că determinarea și implicarea sunt factori indispensabili pentru îndeplinirea intereselor legitime pe care le au colegii lor, cu scopul desfășurării unui act educațional optim.    

„Considerăm că este absolut necesar ca elevii care militează pentru respectarea și susținerea intereselor legitime ale principalilor beneficiari ai educației să își cunoască în întregime atribuțiile, apelând la tehnici eficiente de comunicare cu decidenții și actorii implicați în sistemul educațional. Astfel, sâmbătă ne-am axat pe ce înseamnă să reprezinți elevii și cum să gestionezi anumite probleme întâlnite foarte des în unitățile de învățământ preuniversitar”, declară Rafaela Barac-Bologa, liderul structurii sucevene.


Intră acum și în grupul de