Viceprimarul Lucian Harșovschi: Numărul de călători cu autobuzele TPL a crescut semnificativ. În primele două luni au fost peste 2,5 milioane de călătorii cu transportul public local


Intră acum și în grupul de

Viceprimarul Sucevei Lucian Harșovschi a declarat, miercuri, în conferință de presă, că în ceea ce privește transportul public local TPL utilizează un parc de 61 de autobuze electrice, din care 39 sunt autobuze mari de 12 metri, cu care sunt deservite traseele principale, iar 22 sunt autobuze mici de 6 metri utilizate pe traseele secundare cu număr redus de călători, iar ocazional, mai sunt folosite până la 3 microbuze diesel pe traseele secundare, în special în zilele foarte reci.

El a mai spus că TPL mai menține o rezervă de autobuze diesel, 10 mari și 10 mici, iar restul autobuzelor diesel urmează a fi casate.

Potrivit viceprimarului, la orele de vârf sunt folosite simultan 30 de autobuze mari și 12 autobuze mici, la care se adaugă 3 autobuze mici pentru curse școlare.

„Pentru a compensa efectele traficului aglomerat de pe traseele principale și pentru a evita aglomerația din mijloacele de transport, începând cu mijlocul lunii ianuarie a fost suplimentat numărul autobuzelelor de pe trasee cu 20%. A crescut ferecvența pe linia 1 care nu intră pe la Iulius Mall și din acest motiv e preferată de călătorii care se deplasează către și dinspre școli și locurile de muncă la orele de vârf”, a explicat viceprimarul.

El a arătat că odată cu implementarea sistemului de e-Ticketing și a utilizării aproape integrale a autobuzelor electrice, numărul de călători a crescut semnificativ.

„Tendința a început încă de la finalul anului trecut, dar creșterea a fost semnificativă începând cu luna ianuarie a acestui an. De asemenea, călătorii au trecut de la biletele luate de la taxatoare sau șoferi la abonamente, portofel electronic și titluri de călătorie achiziționate și activate în aplicația mobilă SuceavaPass”, a menționat Lucian Harșovschi.

Potrivit viceprimarului, în ceea ce privește încasările, în primele două luni ale acestui an, au fost încasări totale de 4.088.395 lei, înregistrând o creștere de 29% față de aceeași perioadă a anului trecut, respectiv ianuarie și februarie 2022.

De asemenea, s-au înregistrat creșteri și în ceea ce privește achiziționarea abonamentelor, 9.119 eliberate anul acesta în ianuarie și februarie, spre deosebire de 6.051 în aceleași luni ale anului 2022, fiind o creștere de 34%, dar că a crescut și numărul abonamentelor cu reducere, respectiv cele eliberate pentru elevi (cu 52%, de la 5.540 în ianuarie și februarie 2022, la 11.572 în 2023), studenți (cu 32%, de la 241 în ianuarie și februarie 2022, la 356 în 2023) și pensionari (cu 39%, de la 3988 în ianuarie și februarie 2022, la 6516 în 2023).

Potrivit statisticii, în primele două luni ale acestui an s-au înregistrat 2.553.259 de călătorii cu transportul public în comun.

Viceprimarul a menționat că prețul abonamentelor în municipiul Suceava este mult mai mic decât în alte orașe din țară și că tot mai mulți suceveni folosesc facilitatea de a-și prelungi online abonamentele sau de a achiziționa abonamente exclusiv electronice (fără card de transport), din aplicația mobilă și a adăugat că titlurile achiziționate și activate din aplicația mobilă au avantajul că nu este necesară validarea la validatoarele din mijloacele de transport.

Potrivit lui Harșovschi, aplicația Suceava Pass are 6.711 de utilizatori, iar numărul lor este în creștere și că au fost eliberate 69.323 de carduri de transport.

„Recomandăm folosirea aplicației de către cei care au telefoane ce permit descărcarea aplicației (Android și iOS) și a cardurilor nominale, deoarece acestea prezintă o serie de avantaje, cum ar fi abonamentele la preț mai mic, recuperarea banilor din portofelul electronic sau reactivarea titlurilor de călătorie active în cazul pierderii cardului etc”, a mai declarat viceprimarul.

El a recunoscut că municipalitatea se confruntă și cu probleme, respectiv că la cele 22 de automate de eliberare a titlurilor de călătorie se folosește într-o proporție mare plata cu numerar și sunt zilnic 3-4 cazuri de blocare a numărătoarelor de bancnote, dar că TPL are o echipă de intervenție care intervine între orele 6:00 și 21:00, uneori și mai târziu pentru remedierea problemelor.

„O altă problemă este vandalizarea echipamentelor din stațiile de autobuz. În toate cazurile căutăm imaginile și sesizăm poliția”, a spus Lucian Harșovschi.


Intră acum și în grupul de