Intră acum și în grupul de
Administrația Bazinală a Apelor Siret din cadrul Administrației Naționale „Apele Române” a emis avizul de gospodărire a apelor necesar pentru realizarea podului provizoriu de la Milișăuți în vederea refacerii podului rutier de pe DN 2 H care este avariat.
După obținerea acestui aviz urmează achiziția de tuburi pentru realizarea podului provizoriu și ulterior amenajarea variantei provizorii, iar apoi pot începe și lucrările de desfacere a podului rutier și înlocuirea grinzilor prefabricate noi.
Podul ar fi trebuit să fie închis și desfăcut începând cu data de 20 octombrie 2022, dar DRDP Iași a tergiversat realizarea căii provizorii de acces.
DRDP Iași, care inițial a refuzat varianta provizorie de circulație pe perioada refacerii podului rutier de la Milișăuți a reușit, la sfârșitul lunii februarie, să depună o cerere conformă pentru avizarea podului provizoriu de la Milișăuți astfel încât să fie efectuate lucrările de refacere a podului peste râul Suceava.
Prefectul de Suceava, Alexandru Moldovan, declara în 2 martie că a discutat cu reprezentanții de la Apele Române care au fost nevoiți să ceară DRDP Iași să refacă cererea pentru avizarea proiectului tehnic pentru realizarea unei variante provizorii de circulație pe perioada cât podul rutier de la Milișăuți va fi reparat.
Prefectul de Suceava și-a exprimat atunci încrederea că termenele contractuale vor fi respectate și că din luna iunie se va putea circula pe pod și a atenționat beneficiarul, respectiv DRDP Iași, că dacă termenele contractuale nu vor fi respectate va uzita de prerogativele de prefect.
El a spus că există un interes major pentru ca acest pod să fie pus sub trafic începând din luna iunie.
De menționat este că DRDP Iași a depus, la sfârșitul lunii februarie, la SGA Suceava o parte din documentele solicitate de Apele Române pentru emiterea avizului de gospodărire a apelor modificator, dar fără punctul de vedere al APM Suceava, care a fost depus în 14 martie, anunțurile privind realizarea investiției, au fost publicate în presa locală în 1 și 8 martie, iar dovada afișării de autoritatea locală a informării transmisă de titularul proiectului a fost înregistrată în data de 2 martie.
Varianta provizorie de circulație se va executa cu o singură bandă, urmând ca circulația să se efectueze alternativ, iar pe rampele de acces se vor amplasa semafoare cât și indicatoare în vederea dirijării traficului.
Viteza autovehiculelor care circulă pe pod va fi restricționată la 30 km/oră și se va spori distanța dintre vehicule, astfel încât să circule un singur vehicul pe pod.
Pe varianta de circulație provizorie se va executa un pod, alcătuit din 82 tuburi din beton precomprimat, dublu armat.
După finalizarea lucrărilor de reparații podul provizoriu va fi desființat și albia minoră a râului Suceava se va aduce la starea inițială.
Intră acum și în grupul de