Studiul pedologic pe tronsonul Pașcani-Suceava al Autostrăzii A 7 s-a finalizat. Gheorghe Flutur: Lucrările de execuție ar urma să fie scoase la licitație de CNAIR în a doua parte a anului


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat că vineri s-au finalizat lucrările de foraj, respectiv studiul pedologic, pe întregul tronson Pașcani – Suceava al autostrăzii A7, cu o lungime de 60,5 km.

„Vă reamintim că noi, CJ Suceava, ne-am implicat nemijlocit în sprijinirea elaborării studiului de fezabilitate pentru tronsonul Pașcani – Suceava – Siret al A7. Astăzi s-a finalizat ultimul foraj, pe acest tronson executându-se 12.300 m liniari de foraj (profiluri de sol). Pe acest tronson analizele de laborator sunt finalizate în proporție de 90%”, a spus Flutur.

El a subliniat că demersurile făcute de Consiliul Județean Suceava pentru continuarea A7 până la Siret au dat roade.

„Astăzi există finanțare europeană prin Programul Operațional Transporturi (POT). Negru pe alb sunt sume direct aprobate pentru acest tronson. Doar tronsonului Pașcani – Suceava îi este alocată suma de 426 milioane euro”, a explicat președintele Flutur.

Potrivit acestuia, profilul transversal al autostrăzii prevede două benzi pe sens, de 3,75 m fiecare, bandă de urgență  de 3 m pe fiecare parte și cu separatoare de sens de 3 m lățime.

Traseul include și cinci noduri rutiere, primul fiind la intersecția A7 cu A8, în localitatea Heci, din județul Iași, apoi la Dolhasca, Roșcani, Dumbrăveni și la Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare” Suceava. Totodată, sunt prevăzute două centre de întreținere a autostrăzii, trei perechi de parcări de scurtă durată, 72 de poduri, din care 16 peste 100 m și un viaduct de 1.050 m în localitatea Gâștești, Pașcani.

„Raportul arheologic pentru tronson a fost avizat de Direcția Județeană de Cultură, se lucrează la studiul de impact pentru mediu și cursurile de apă. Estimăm că acestea se vor finaliza la începutul lunii iulie. Cu sprijinul primăriilor, se lucrează la identificarea proprietarilor de teren pentru a fi despăgubiți prin hotărâre de guvern și deja s-au identificat gropile de pământ de împrumut pentru construirea autostrăzii.  Avem aceste date pentru că săptămânal ținem legătura cu reprezentanții CNAIR și ai firmei de proiectare, iar acolo unde a fost nevoie ne-am implicat pentru a debloca situația. Sperăm ca, în a doua parte a acestui an, CNAIR să scoată la licitație tronsonul Pașcani – Suceava pentru execuție”, a declarat Gheorghe Flutur care a subliniat că cea mai importantă lucrare de până acum, realizarea forajelor, a fost finalizată.


Intră acum și în grupul de