Intră acum și în grupul de
Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat vineri că a solicitat constructorului şoselei de centură a municipiului Suceava să accelereze lucrările în zona Şcheia, unde să înceapă construcţia pasajelor ce vor face legătura cu DN 17, dar şi în zona Pătrăuţi la legătura cu DN 2.
El a arătat că au fost alocate 40 de milioane de lei de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru continuarea lucrărilor de construcţie la ruta ocolitoare a municipiului, exprimându-şi speranţa că acestea vor fi finalizate în acest an. Potrivit şefului executivului judeţean, singura problemă o reprezintă consolidarea unui versant, pe o lungime de 400-500 de metri, în zona mănăstirii Hagigadar. Preşedintele CJ Suceava a adăugat că în cazul în care, din cauze tehnice, nu se vor putea finaliza lucrările în zona Hagigadar, şoseaua de centură va fi deschisă în acest an doar până la un drum judeţean din comuna Moara, urmând ca lucrările să fie continuate pe porţiunea respectivă.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a declarat recent că în cazul şoselei ocolitoare s-a realizat 30 la sută din proiect, fiind executate lucrările cele mai grele, ale viaductelor, şi că urmează să fie continuate lucrările la “drum întins”. “Din discuţiile cu specialiştii am înţeles că se pot finaliza în acest an lucrările la acest drum”, a spus Ion Lungu.
Lucrările la ruta ocolitoare a municipiului Suceava au început la sfârşitul anului 2008, iar potrivit proiectului urmează să fie încheiate în 2011. Şoseaua de centură va avea o lungime de 13,2 kilometri, o lăţime a platformei de 11 metri, viteza minimă de proiectare fiind de 80 de km/h. Această lucrare cuprinde trei viaducte, cinci poduri din care unul peste râul Suceava şi şapte pasaje de trecere.
Investiţia pentru realizarea şoselei de centură a municipiului Suceava se ridică la 67 de milioane de euro.
Ministerul Transporturilor are la dispoziţie, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), 1,42 de miliarde de euro pentru investiţiile în infrastructură, atât în drumuri naţionale, cât şi în autostrăzi, conform proiectului de buget pe 2011, publicat pe site-ul ministerului.
Printre proiectele care ar trebui să fie finalizate anul acesta se numără şi variante ocolitoare, printre care cele din zona de nord a Capitalei, între DN 7 şi DN 2 (bretele de legătură, pasaj superior peste calea ferată la Otopeni şi pasajul Mogoşoaia), cea din Suceava şi cea din Cluj, secţiunea de Nord-Est.
Intră acum și în grupul de