Intră acum și în grupul de
Siguranța traficului aerian în zona Aeroportului Suceava este pusă în pericol de copii care se joacă cu dispozitive care emit fascicule laser și le îndreaptă spre cabina piloților aeronavelor care aterizează sau decolează, a atenționat, joi, în plenul CJ Suceava președintele ATOP Suceava, consilierul județean Tudor Plăcintă.
Plăcintă a spus că a primit o sesizare din partea directorului Aeroportului Suceava, Ioan Măriuța, care a prezentat un fenomen care tinde să ia amploare, respectiv folosirea de tineri, copii, a unor fascicole luminoase de tip laser pe perioadele de decolare și aterizare ale aeronavelor.
„Am informat și posturile de poliție din localitățile care sunt pe aceste trasee de aterizare ale aeronavelor, respectiv Bunești, Udești, Dolhasca, Dolhești, Verești, Ipotești, Bosanci, Salcea și toată zona din jurul aeroportului”, a precizat șeful ATIP Suceava.
El a menționat că sunt plângeri din partea piloților și că dacă poate părea o joacă la prima vedere, pot fi consecințe destul de grave prin distragerea atenției piloților sau prin orbirea lor în timpul acestor manevre.
Autoritatea Aeronautică Civilă Română, prin Direcția Siguranță-Serviciul de Evaluare și Analiză a Siguranței, arată într-un amplu raport pericolele reprezentate de lasere pentru siguranța aeronautică.
„Fasciculele laser care intersectează traiectoria unei aeronave constituie un risc pentru siguranța aeronautică. Astfel de incidente pot avea ca rezultat distragerea atenției pilotului sau orbirea temporară a acestuia în timpul fazelor critice de zbor, cum sunt aterizarea și decolarea. De asemenea, au fost semnalate cazuri în care fasciculele laser au provocat leziuni oculare permanente”, arată AAC.
Cel mai mare risc este atunci când expunerea are loc în timpul fazelor critice de zbor: decolare, apropiere, aterizare, situații de urgență, precizează AAC.
Conform legislației în vigoare în domeniul raportării evenimentelor de aviație civilă, orientarea dispozitivelor laser constituie evenimente raportabile prin sistemul de raportare obligatorie sau voluntară. În acest sens, orice persoană care observă un astfel de incidente este încurajată să le raporteze utilizând procedura de raportare voluntară de pe site-ul Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile
Intră acum și în grupul de