Intră acum și în grupul de
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a declarat, miercuri, în conferința săptămânală de presă că dorește ca o mare parte din traficul actual din municipiu să fie făcut pe bicicletă motiv pentru care caută soluții pentru realizarea de piste de bicicletă.
Declarația primarului vine în contextul în care în studiul de trafic aprobat de Consiliul Local Suceava săptămâna trecută circulația autoturismelor în municipiul Suceava este ultima prioritate.
„Prin acest proiect se încurajează transportul public astfel încât vehiculele să circule cu dificultate și transportul public să aibă prioritate”, a spus reprezentantul firmei care a realizat studiul de trafic.
Primarul Ion Lungu a spus că în vizita pe care a făcut-o săptămâna trecută în vestul Europei, a văzut că în multe orașe, începând cu Malmo, se circulă foarte mult pe bicicletă.
„Sunt orașe în care probabil 30 la sută se circulă cu bicicletele. În multe orașe s-a sacrificat o bandă de circulație a mașinilor. Nu sunt făcute piste de bicicletă supraterane, nu știu pe unde, printre blocuri. Trebuie să analizăm și noi aceste lucruri în ideea axului principal când vin lărgite acele benzi, când modificăm trotuarul, trebuie să luăm în calcul și această soluție de a dedica o parte din benzile de circulație, să le facem mai mari, să facem banda de bicicletă, separată prin piloni de plastic, pe partea circulabilă a străzii. În multe locuri am văzut acest lucru”, a declarat primarul.
Ion Lungu spune că circa 30 la sută din trafic se face pe bicicletă în orașele pe care le-a vizitat.
„Nu trebuie să inventăm roata. Acolo vom ajunge și noi. Trebuie să facem cu toate sacrificiile aceste piste de biciclete. Trebuie să încurajăm oamenii să meargă pe bicicletă. În orașele mari, cred că 30 la sută (circulă pe bicicletă, n.r.). Nu mai vorbesc de Olanda unde sunt milioane de biciclete, dar am văzut și în orașele prin care am trecut. M-am uitat și eu să văd cum au rezolvat problema pistelor de biciclete. De cele mai multe ori au luat din partea carosabilă”, a spus Lungu.
Primarul a explicat că de exemplu, în Suceava, unde trotuarul este destul de lat poate fi preluat modelul de a-l împărți în două, iar pista pentru biciclete să fie cu zece centimetri mai jos decât trotuarul pietonal.
„Una dintre problemele pe care am văzut-o în Vest și nu trebuie să inventăm noi roata este găsirea unor soluții pentru piste de bicicletă și sunt orașe unde, inclusiv Malmo, cel puțin 30 la sută din trafic se desfășoară pe biciclete. Trebuie să găsim soluții să facem piste de bicicletă în oraș pentru că este o soluție foarte concretă de fluidizare a traficului și de reducere a aglomerației”, a mai spus Ion Lungu.
Intră acum și în grupul de