Intră acum și în grupul de
Consiliul Județean Suceava a aprobat, marți, indicatorii tehnico-economici pentru șoseaua de centură Gura Humorului, parte a Autostrăzii Nordului, costurile fiind estimate la circa 539 de milioane de euro.
Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, nu a votat întrucât traseul viitoarei șosele de centură Gura Humorului ar putea trece pe o porțiune din terenul pe care el în deține și a evitat astfel un confict de interese.
Vicepreședintele CJ Suceava Vasile Tofan a arătat că varianta de ocolire Gura Humorului este proiectată la profil de autostradă (profil de munte), cu o lungime de 10.142,04 m având o viteză de proiectare de 100 km/h, cu 2 benzi de circulație pe sens, cu benzi de încadrare și staționare de urgență, o zonă mediană, având o lățime totală a platformei de 23,50 m.
Pe Varianta de ocolire Gura Humorului sunt prevăzute 8 poduri/pasaje/viaducte având o lungime totală de 5.484,30 m. Valoarea totală a obiectivului de investiții, exprimată în lei cu TVA este de 2.698.840.811,24 lei, (aproximativ 539 milioane de euro) din care construcții-montaj (C+M) 2.318.151.912,36 lei. Durata estimată de proiectare a obiectivului de investiții este de 6 luni, iar durata estimată de execuție este de 30 luni.
Realizarea unei variante de ocolire a orașului Gura Humorului a devenit o prioritate, motivat de faptul că în prezent, pe drumul național DN 17 se înregistrează valori de trafic rutier foarte mari, aspect ce conduce la creșterea duratei călătoriei și diminuarea siguranței circulației, a explicat Tofan.
În contextul promovării proiectului Drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava, apare necesitatea realizării unei variante de ocolire care să asigure conexiunea între Lotul 2 Bistrița – Vatra Dornei și Lotul 3 Vatra Dornei – Suceava al Drumului de mare viteză și care să contribuie la eliminarea traficului greu și de tranzit din interiorul orașului Gura Humorului.
În scopul promovării obiectivului de investiții „Varianta de ocolire Gura Humorului” a fost încheiat între Consiliul Județean Suceava și C.N.A.I.R S.A. Parteneriatul de implementare nr.1204/92/3200/15.01.2021, în baza prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.101/2020 privind unele măsuri pentru implementarea Proiectelor cu finanțare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014 – 2020, precum și Actul adițional nr.1 la acesta, prin care s-a convenit depunerea acestui proiect spre finanțare prin fonduri europene alocate prin Programul Transport 2021-2027.
Obiectivul de investiții este inclus în Planul Investițional aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1312/2021.
Acest obiectiv este amplasat în judetul Suceava, pe raza UAT Gura Humorului, UAT Frasin și UAT Păltinoasa. Varianta de ocolire se desprinde din Drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava Lot 3, în zona localității Frasin, unde este prevăzut un nod rutier la drumul național DN 17, continuă și supratraversează râul Moldova, drumul județean DJ 177 D, continuă spre zona localității Păltinoasa și va supratraversa DJ 177 C.
Varianta de ocolire Gura Humorului va reveni la finalul traseului în Drumul de mare viteză Baia Mare -Suceava Lot 3. Pe raza localității Păltinoasa este prevăzută amenajarea unui nod rutier care va descărca în sensul giratoriu existent, aflat la intersecția dintre DN 17 și DN2E.
Vasile Tofan a precizat că urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern și apoi aprobarea culoarului de expropriere.
Intră acum și în grupul de