Flutur: CJ Suceava se va ocupa de documentația pentru Suceava-Păltinoasa din Autostrada Nordului. Tronsonul până la Vatra Dornei are tuneluri și e mai dificil și am cerut CNAIR să se ocupe


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, miercuri, în plenul Consiliului Județean Suceava că a solicitat CNAIR să se ocupe de finalizarea documentației pentru tronsonul de la Frasin la Vatra Dornei din Autostrada Nordului care este mai dificil întrucât are prevăzute tuneluri în condițiile în care CJ Suceava nu are personal tehnic specializat.

În ședința de miercuri CJ Suceava a aprobat încheierea unui nou acord cu CNAIR pentru realizarea documentației necesare pentru drumul de mare viteză Suceava-Păltinoasa.

Flutur a spuis că în acordul inițial cu CNAIR era prevăzut că CJ Suceava se va ocupa și de proiectare și de pregătirea pentru execuție, dar că la vremea respectivă finanțarea era asigurată pe POIM, dar că a trecut pe Programul Transport 2021-2027 unde regulamentul prevede că trebuie asigurată cofinanțare de 2 la sută din valoarea investiției.

„Pe partea de investiții nu avem atâția bani la cât costă toată povestea asta și am discutat cu Ministerul Transporturilor și CNAIR ca de partea aceasta să se ocupe ei pentru că ei au această posibilitate. Nouă ne-ar bloca fondurile Consiliului Județean dacă ne-am ocupa”, a spus Flutur care a menționat că CJ Suceava se va ocupa numai de proiectare ceea ce va ajuta la scurtarea perioadei de realizare a documentației.

Consilierul județean PSD Cezar Ioja l-a întrebat care este situația în ceea ce privește restul drumului de la Gura Humorului spre Vatra Dornei.

„Este treaba CNAIR. Au venit de Bistrița până la Vatra Dornei. Au fost niște neînțelegeri la Poiana Stampei. Traseul de la Vatra Dornei până la Gura Humorului e rămas neacoperit. I-am rugat să scoată din nou la licitație. CNAIR trebuie să se ocupe. O etapă este făcută, Analiza multicriterială, dar trebuie să meargă mai departe. Nu au scos încă la licitație”, a spus Flutur.

El a arătat că CJ Suceava s-a oferit să se ocupe de tronsonul de la Sf. Ilie până la Păltinoasa, iar pe celălalt i-a rugat pe cei de la CNAIR să se ocupe.

Flutur a spus că nici CJ Suceava nu are resurse suficiente pentru toate proiectele în care se implică precizând că personalul tehnic al CJ Suceava se ocupă și de drumul național paralel cu frontiera de la Vicovu de Sus la A 7, a fost pe varianta ocolitoare Gura Humorului, e pe drumul expres Suceava-Botoșani și acum intră pe tronsonul Suceava-Păltinoasa.

„Dacă vrem, cu câți oameni am eu la tehnic să fac și zona de munte unde, probabil vor fi tuneluri, este extrem de complicat și de aceea am sugerat CNAIR să se implice pentru că au experiență. E cea mai dificilă zonă în care trebuie să-și asume”, a menționat președintele CJ Suceava.

Flutur a spus că până la urmă ar putea prelua tot CJ Suceava și acest tronson, dar că va trebui angajați specialiști, și că pentru CJ Suceava greu de găsit experți în tuneluri, exemplificând cu situația construirii pasajului dintre cele două zone ale Spitalului Județean Suceava unde a fost adus un expert din Galați.


Intră acum și în grupul de