Cel mai mare terminal de transbordare cereale din Europa a fost inagurat la Dornești în urma unei investiții a Grampet Group. Victor Ponta: Ajutând Ucraina ne ajutăm pe noi! Această zonă se poate dezvolta cu resursele alocate pentru sprijirea Ucrainei


Intră acum și în grupul de

Grampet Group a inaugurat, vineri, la Dornești, cel mai mare terminal de transbordare cereale din Europa care va contribui la transportul de cereale provenite din Ucraina pe calea ferată spre Portul Constanța, fluidizând astfel traficul rutier pe acest traseu.

Președintele Grampet Group, Gruia Stoica, a spus la inaugurarea celui mai mare terminal de transbordare cereale din Europa de la Dornești că acesta are o capacitate de transbordare de trei milioane de tone anual.

„Datorită acestei capacități de transbordare și a celorlalte soluții tehnice și tehnologice de vârf oferite, terminalul din Dornești va deveni un punct strategic pentru fluidizarea traficului de cereale de la granița cu Ucraina la portul Constanța”, a spus Gruia Stoica.

El a menționat că facilitățile din acest terminal sunt similare cu cele din marile porturi maritime și permite transbordarea, simultan, a opt vagoane de cereale de tip ucrainean cu ecartament larg și opt vagoane de tip românesc, în timp ce toate celelalte terminale din Europa permit transbordarea a cel mult două vagoane simultan.

Gruia Stoica a mulțumit autorităților locale sucevene pentru sprijinul acordat pentru această investiție care va deveni un punct forte pentru dezvoltarea regiunii.

Fostul prim ministru Victor Ponta, consilier al premierului Marcel Ciolacu, prezent la inagurarea de la Dornești a spus că este de apreciat că Garmpet investește în asemenea facilități.

„Încercăm să explicăm poporului român că ajutând Ucraina ne ajutăm pe noi pentru că e foarte multă frustrare: „Dar de ce facem pentru alții și nu facem pentru noi?””, a artăta Ponta.

El a spus că trebuie explicat oamenilor că în felul acesta România câștigă foarte mult, iar zona de nord-est a României, cea mai puțin dezvoltată din păcate, se poate dezvolta cu toate resursele politice și financiare, publice și private care sunt alocate pentru acest efort european, transatlantic, de a sprijini Ucraina nu doar în acest moment dificil al războiului, dar mai ales pentru ceea ce va fi reconstrucție.

„Eu îmi doresc ca România să fie cea mai importantă poartă pentru reconstrucția Ucrainei, să profite de acest lucru ca să-și dezvolte infrastructura feroviară, rutieră, aeriană, maritimă, ceea ce nu a făcut în mod suficient în ultimii ani și să arătăm că au voie și privații să investească, mai ales că investesc mult mai bine decât investițiile publice”, a spus Ponta.

Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a mulțumit președintelui Grampet că s-a gândit și la suceveni și la vecinii din nord.

„Vă spun pentru că așteptam această investiție și noi credem că avem foarte multe de făcut. E nevoie de fluidizarea traficului și în mod special a traficului de mărfuri. O investiție de 10 milioane de euro care înseamnă patru garnituri de tren pe zi să fie trimise spre Constanța. E o scutire de TIR-uri pe șoselele României. Eu aștept cu nerăbdare ca Autostrada A 7 să vină până la Siret, dar până atunci grâul în două săptămâni trebuie recoltat și apoi transportat și vândut. Eu cred că acesta este un lucru concret, un exemplu de solidaritate cu Ucraina”, a spus Flutur.

El a amintit că s-a mai deschis un punct de frontieră la Vicovu de Sus și că urmează alte trei și că pentru ca TIR-urile să nu treacă prin localități se construiește un nou drum paralel cu frontiera care va face legătura cu A 7.

Gheorghe Flutur a mai declarat că pentru reconstrucția Ucrainei cel mai facil va fi de transportat materialele tot pe calea ferată.


Intră acum și în grupul de