Studenții FIA, premiați la etapa națională a concursului Ecotrophelia


Intră acum și în grupul de

În perioada 12-13 iunie a.c., trei echipe de studenți de la Facultatea de Inginerie Alimentară din cadrul Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava au participat la cea de-a XI-a ediție a competiției naționale Ecotrophelia, care s-a desfășurat la Universitatea de Științe ale Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iași, sub egida Asociației Specialiștilor din Industria Alimentară din România.

Studenții suceveni au prezentat trei produse alimentare, după cum urmează:

  • echipa DiFuse, formată din studenții Ionuț Preda, Andrei Toma, Ana Colnicianu, Beniamin Vicol, Alexandru Eftimie și Adelina Balan, coordonați de șef lucr. univ. dr. ing. Amelia Buculei, prof. univ. dr. ing. Adriana Dabija și dr. ing. Ionuț Avrămia, au dezvoltat un ceai pe bază de sirop de cedru, sirop de păpădie, piersică, merișoare, cireșe, roiniță, levănțică și urzică, ambalat într-un ambalaj alimentar solubil pe bază de pectină;
  • echipa Trouty Fresh, formată din studenții Sabina Dobrincu, Matilda Bejinariu, Beatrice Pricob, Andrei Chirilă, Valeriu Botnar și Florin Luncașu, coordonați de către conf. univ. dr. ing. Gabriela Constantinescu și dr. ing. Florin Ursachi, au dezvoltat o pastă de păstrăv afumat cu zer, spirulină și leurdă;
  • echipa Avopasta, formată din studenții Naomi Alexa, Nadina Popovici, Bianca Tapalagă și Eusebiu Drăgoi, coordonați de către șef lucr. univ. dr. ing. Ancuța Prisacaru și conf. univ. dr. ing. Sorina Ropciuc, au dezvoltat paste aglutenice din făină de mei, quinoa și linte neagră.

La finalul procesului de jurizare, echipa DiFuse a primit premiul Food Concept Award, echipa Avopasta a fost premiată de compania Multivac pentru credibilitatea pe piață a produsului dezvoltat, iar echipa Trouty Fresh fost premiată de către compania Boromir pentru formula nutrițională.

Ecotophelia este o competiţie care urmărește crearea de produse alimentare inovative. Produsul alimentar creat trebuie să fie destinat consumului uman și să se adreseze tuturor categoriilor de consumatori.  


Intră acum și în grupul de