Intră acum și în grupul de
Prețul, consumul de energie, capacitatea de răcire, dar și asigurarea instalării sunt câteva dintre principalele criterii avute în vedere de români atunci când decid să achiziționeze un aparat de aer condiționat, potrivit unei cercetări sociologice realizate pentru platforma despre-energie.ro, un proiect susținut de companiile Delgaz Grid și E.ON.
Astfel, aproape 57% dintre cei chestionați au indicat costul de achiziție drept foarte important, iar aproape 70% s-au declarat extrem de interesați de consumul de energie al aparatului A/C. Capacitatea BTU (British Thermal Unit – exprimă cantitatea de căldură pe care o poate înlătura aparatul dintr-o încăpere, în decurs de o oră) este, de asemenea, un criteriu esențial, avut în vedere de 97% dintre respondenți.
Aproape 91% dintre respondenți ar opta pentru un aparat de răcire cu tehnologie inverter, care reduce semnificativ consumul de energie, întrucât temperatura în cameră se reglează fără a mai fi nevoie de oprirea și pornirea repetată a compresorului. În plus, aparatele care au inverter sunt mai silențioase decât cele clasice, aproape 93% dintre români fiind interesați de nivelul de zgomot al acestora.
Asigurarea instalării aparatului de aer condiționat este, la fel, un criteriu de bază în decizia de achiziție, aproape 53% dintre respondenți declarându-se extrem de interesați de acest aspect.
Nivelul de zgomot, calitatea filtrării aerului și dotarea cu modulul Wi-Fi sunt alte aspecte analizate cu atenție de români și care fac diferența atunci când optează pentru dotarea cu un astfel de echipament de răcire în locuință.
Brandul producătorului aparatul de răcire este important pentru trei sferturi dintre români, iar designul este menționat de aproape 60% dintre aceștia. De asemenea, peste 90% dintre participanții la studiu nu se gândesc doar la costurile imediate, ci și la cele pe termen lung legate de întreținerea aparatelor.
Când vine vorba despre locul de unde au achiziționat aparatul de aer condiționat, aproape 49% au indicat magazinele online, 24% magazinele de bricolaj, dar există și o categorie de cumpărători (4,3%) care s-au adresat direct furnizorilor lor de energie pentru un pachet de răcire (sistem de aer condiționat, montaj și servicii post-instalare).
Intră acum și în grupul de