Irina Vasilciuc: Avem în vedere o restructurare de atribuțiuni, de misiuni ale departamentelor și de schimbare a procedurilor pentru a aduce satisfacție cetățeanului care este beneficiarul serviciilor Primăriei


Intră acum și în grupul de

Administratorul public al municipiului Suceava, Irina Vasilciuc, a anunțat, vineri, într-o conferință de presă că în prezent se lucrează la o eficientizare a organizării Primăriei și că se renunță la anumite proceduri care nu aduc satisfacție cetățeanului care este beneficiar al serviciilor municipalității.

Primarul a solicitat departamentului juridic din Primăria Suceava un punct de vedere privind situațiile în care se găsesc angajați ai insituției care cumulează pensia cu salariul, fiind 20 de asemenea cazuri, a declarat, vineri, administratorul public al municipiului Suceava, Irina Vasilciuc.

Ea a spus că sunt cazuri în care legislația permite cumularea pensiei cu salariul, dar și în care aceasta nu este permisă, cum e cazul angajatelor care pot lucra până la vârsta de 65 de ani, fără dreptul de a cumula pensia cu salariul.

„Se analizează de la caz la caz toate aceste cazuri”, a spus Vasilciuc care a menționat că una dintre persoanele aflate într-o asemenea situație este chiar directorul economic, Elisabeta Văideanu.

Trebuie să analizăm activitatea departamentelor și a solicitat rapoarte de activitate. În zilele următoare le analizăm. În fiecare zi încercăm să optimizăm ceva. Ea a arătat că în primărie erau foarte multe note interne și că îi încurajează pe colegii din primărie să aibă curaj să lucreze, utilizând informațiile oficiale, certe, fără să utilizeze procedura de notă internă de la un departament la altul de la același nivel. Să aibă curajul să se uite într-o bază de date și să le folosească toate departamentele acele informații.

În fiecare zi încercăm să optimizăm ceva, să facem ordinea pe care domnul primar a dispus să o facem în primărie și rând pe rând să optimizăm fluxul acesta.

„Activitatea primăriei este îngreunată de niște proceduri prea minore în care să avem nădejdea că rezolvă ceva pentru cetățean. Să fim direcți: deschidem calculatorul, ne uităm în baza de date care e cea oficială și nu mai e nevoie să se ceară prin notă internă aceste informații”, a spus Vasilciuc.

Se are în vedere o restructurare de atribuțiuni și de misiuni ale departamentelor într-o ordine pe care ne-o dorim, a arătat administratorul public, dar lucrarea încă nu este finalizată.

„Lucrurile acestea vin rând pe rând pe măsură ce observăm niște disfuncții și trebuie să avem măcar o perioadă în care să înțelegem cum funcționează lucrurile și pentru asta ne întâlnim zi de zi cu directorii, șefii de departamente chiar cu colegii noștri. Mergem prin birouri să eficientizăm și spațiile de lucru. Erau departamente care fiind conduse de un singur director erau pe diverse nivele în clădire”, a spus Vasilciuc.

Ea a precizat că niciun angajat din Primărie nu a demisionat de la venirea noii conduceri.

Irina Vasilciuc a menționat că angajaților li s-a cerut doar să fie atenți cu contribuabilii în sensul de a avea o atitudine extrem de empatice la nivel de înțelegerii a problematicii și a rezolvării problemelor cetățenilor.

Totodată, în ceea ce privește salariile angajaților, nu există intenția ca acestea să fie reduse.

„Vom face o gândire ca toți salariații care rămân salariați în Primăria municipiului Suceava să-și merite salariul. Noi dorim să facem un mecanism prin care salariații care sunt angajați ai Primăriei să-și merite salariul”, a mai spus Vasilciuc.


Intră acum și în grupul de