Intră acum și în grupul de
Viceprimarul Sucevei, Dan Ioan Cușnir, a adus acuzații grave vechii administrații locale pentru calitatea lucrărilor de asfaltare a axului principal din municipiu, finalizate în 2023. Cușnir susține că proiectul, care a costat peste 9 milioane de lei (aproape 2 milioane de euro), a generat pe Calea Unirii mai multe accidente rutiere, unele grave, în loc să îmbunătățească siguranța traficului, iar la vremea respectivă „binomul Lungu-Harșovschi” a dat vina pe șoferi că aveau viteză sau că aveau cauciucuri corespunzătoare.
Viceprimarul a subliniat că lucrarea a fost încadrată la „reparații” și nu la „investiții”, ceea ce a permis lipsa unui proiect tehnic detaliat. „S-a aplicat un asfalt de calitate inferioară, fără o expertiză adecvată. Stratul de asfalt utilizat în 2023, din clasa BAPC16, are o compoziție inferioară celui inițial, aplicat în 2012, ceea ce a afectat aderenta drumului”, a declarat Cușnir.
El a explicat că în asfaltul inițial era piatră concasată de carieră, în timp ce în noul asfalt a fost introdusă piatră de râu.
Cușnir a prezentat rezultatele unor teste care arată că suprafața asfaltată nu respectă standardele minime de aderență.
Astfel, Raportul comandat de Primăria Suceava (aprilie 2024) și care nu a fost făcut public arată că suprafața are o aderență sub pragul minim admisibil (55), înregistrând valori medii între 36 și 45, mult sub standardele bune (70-80).
Ulterior, după constructorul a cerut un raportul care a arătat valori suspect de ridicate, dar a inclus mențiuni care sugerează lipsa de reprezentativitate a probelor care au fost selectate de constructor, dar și că laboratorul respectiv nu-și asumă responsabilitatea pe întregul obiectiv, cu doar pe eșantioanele pe care le-a studiat.
„Doar că sucevenii circulă pe întregul obiectiv și nu doar pe eșantioane”, a subliniat Dan Ioan Cușnir care a adăugat că aceste rezultate confirmă că lucrările au fost efectuate necorespunzător.
„Sucevenii ar fi meritat o aderență foarte bună, nu una rea, mai ales pentru un cost atât de mare”, a subliniat viceprimarul.
Dan Ioan Cușnir a atras atenția că asfaltarea a fost realizată în ciuda notificărilor primite de la ACET privind lucrări majore viitoare pe tronsonul Ambro-Bazar. De asemenea, rețelele subterane de pe bulevardele Ana Ipătescu și Ștefan cel Mare, vechi de peste 50-60 de ani, urmează să fie schimbate. „Practic, s-au cheltuit milioane de lei pe un tronson care riscă să fie distrus de lucrări inevitabile”, a adăugat el.
Cușnir a criticat reacția administrației locale, care ar fi dat vina pe șoferi pentru accidentele rutiere. „S-a spus că șoferii merg prea tare sau că nu au cauciucuri de iarnă, în loc să se accepte că adevărata problemă este calitatea lucrărilor”, a declarat viceprimarul.
Intră acum și în grupul de