Intră acum și în grupul de
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a anunțat, joi, soluția pentru realizarea în cel mai scurt interval de timp a unei variante de ocolire a orașului Gura Humorului care să poată fi și finanțată și pentru care există deja și acceptul Guvernului.
Astfel, la trei luni de la preluarea mandatului de președinte al Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan anunță o soluție concretă pentru decongestionarea traficului de pe DN17, una dintre cele mai presante probleme ale infrastructurii rutiere din județ, traficul mediu zilnic fiind de 14.000 de autovehicule.
Noua variantă ocolitoare va folosi o parte din vechiul studiu de fezabilitate și aceleași avize, având regim de drum național, dar la un cost de trei ori mai mic față de proiectul anterior. Cu finanțarea asigurată prin Programul de Transport 2021-2027, proiectul va asigura o rută alternativă funcțională pentru traficul de pe DN17.
Potrivit lui Șoldan, această variantă poate fi transformată ulterior în autostradă, odată cu finalizarea procedurilor și obținerea finanțării pentru A14, Autostrada Nordului, din care face parte și această rută ocolitoare.
„Nu pierdem nimic, dar câștigăm timp prețios!”, a subliniat Gheorghe Șoldan.
El a subliniat că de ani de zile, problema traficului pe DN17, în zona Frasin – Gura Humorului – Păltinoasa, a fost neglijată, iar blocajele interminabile au devenit o normalitate. Soluția propusă anterior de vechea administrație este astăzi mult prea costisitoare, cu un buget estimat la peste 700 de milioane de euro, iar Autostrada Nordului se află încă în faza studiilor de fezabilitate.
„Județul Suceava nu mai poate aștepta!”, a declarat Șoldan care a spus că, cu acordul premierului Marcel Ciolacu și al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, proiectul va primi o finanțare de aproximativ 200 de milioane de euro, fără TVA, prin Programul de Transport 2021-2027. Planul este ca anul acesta să fie organizată licitația pentru proiectare și execuție, printr-un contract multianual.
Date tehnice ale variantei ocolitoare:
- Lungime: 8,180 km, lățime 13,9 m
- Profil de drum național: două benzi de circulație de 3,5 m pe sens, acostamente și benzi de încadrare (2 x 1,5 m + 0,25 m)
- Conexiuni cu DN17 și DN2E prin sensuri giratorii la Păltinoasa și Frasin
- 1 km de bretele de legătură cu DN17 și DN2E
- 4 structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totală de 5,234.6 m
- Include toate măsurile de protecție a mediului și siguranță rutieră
” Aceasta este cea mai bună soluție și singura realizabilă!”, a declarat Gheorghe Șoldan.
Intră acum și în grupul de