Intră acum și în grupul de
Viceprimarul Sucevei, Dan Ioan Cușnir, a denunțat, luni, într-un comunicat de presă, practicile controversate ale fostului primar Ion Lungu și fostului viceprimar Lucian Harșovschi, acuzându-i de gestionarea defectuoasă a transportului public local (TPL) și de promovarea intereselor personale în detrimentul comunității.
Potrivit comunicatului, cuplul Lungu-Harșovschi a adus TPL-ul în pragul colapsului prin numirea unor persoane necalificate în funcții cheie, dar și prin promovarea unor practici ilegale respectiv prin protejarea unei rețele de maxi taxi care a operat ilegal în oraș și a piratat astfel Societatea de Transport Public Local care se confruntă acum cu datorii de 4,5 milioane de lei la Finanțe și riscă deconectarea de la rețeaua electrică din cauza neplății facturilor.
Vă prezentăm integral comunicatul semnat de viceprimarul Dan Ioan Cușnir:
„Îmi asum faptul că postacii nostalgici și conturile fără personalitate vor spune că sunt revanșard și că am ceva personal cu cei 2 indivizi care au tratat Suceava ca pe o moșie de-a lor. În numele adevărului am obligația morală de a merge înainte pentru că obiectivul meu este ca NIMENI, NICIODATĂ să nu mai îndrăznească să subjuge orașul și Instituțiile Statului.
Scopul meu nu este să adun aprecieri sau să îmi cresc numărul de „prieteni” pe rețelele de socializare. Scopul este ca Sucevenii să afle, să știe ce s-a întâmplat astfel încât NIMENI, NICIODATĂ să nu își mai permită așa ceva.
Depre lăcomie și despre interese personale în detrimentul intereselor comunității, episodul 6 – „Moșia” lui Lungu și Harsovschi.
- Lungu și Harșovschi au adus transportul public local în pragul colapsului promovând niște nepricepuți în funcții de conducere atât în Societatea de Transport Public Local cât și în Serviciul Autoritatea Locală de Autorizare Transport. În momentul de față TPL are datorii eșalonate la Finanțe pentru taxe aferente salariilor de 4.5 milioane lei și preaviz de deconectare de la EON pentru neplata energiei electrice.
Cum s-a ajuns în această situație? Piratare coordonată, curse nerentabile și gratuități electorale!
Deși au trecut câțiva ani, trebuie să readucem aminte faptul că Lungu și Harșovschi sunt cei care au încurajat ani de zile piratarea TPL de către o rețea bine pusă la punct de microbuze de tip maxi taxi care teoretic efectuau niște trasee intrajudetene dar în realitate efectuau trasee doar pe raza Municipiului Suceava. S-a ajuns până acolo încât în perioada 2017-2020 autobuzele primăriei erau sufocate de 87 de Maxi Taxi coordonate direct și prin interpuși de către Harsovschi Lucian. Se ajungea până acolo încât patronii firmelor Manucu (Sorinel și Sorinica), Eurotransport și Eurotip le „râdeau în nas” angajaților din Primărie care voiau să îi controleze și să le dea amenzi pentru că opreau în stațiile din Municipiu deși nu aveau voie să o facă. Sunt cunoscute în Primăria Suceava episoadele în care cei de la Autorizare Transport Public plecau pe teren să controleze, iar Harșovschi Lucian îi întorcea de la lift, înapoi în birouri. Le-a cerut tabelul cu programarea controalelor și i-a prevenit pe transportatori când și unde vor fi controlați. Pentru că nu puteau să îi stăpânească pe cei de la Autorizare Transport Public Local, Lungu și Harșovschi l-au schimbat pe șeful de serviciu, Gabriel Petruc cu nimeni altcineva decât Marius Botârcă, cumnatul direct a lui Harșovschi Lucian. Piratarea sistemului public de transport era atât de bine organizată încât maxi taxi-urile erau coordonate de către un „dispecer” care știa când pleacă autobuzele din baza TPL astfel încât în stațiile de autobuz din oraș, 1 sau 2 maxi taxi ajungeau înaintea autobuzului TPL. Astfel, Lungu și Harșovschi au reușit să tolereze și să încurajeze o stare care a dus la o pierdere cumulată de 4.347.425 lei, nerecuperată încă și rostogolită în fiecare an și la zeci de mii! de ore de muncă neplătite angajaților. Aceste practici au făcut ca în fiecare an, TPL să plătească aproximativ 500.000 lei penalități și dobânzi către Finanțe în loc să aibă lichidități din care să plătească dividente către Primărie.
Botârcă a devenit un biet executant de-al lui Harșovschi și împreună cu Ion Lungu au promovat în Consiliul Local toate proiectele de hotărâre care au dus la actuala situație financiară a TPL: o sumedenie de scutiri și gratuități care nu aveau altă justificare decât interesul electoral. Au implementat trasee complet nerentabile chiar la limita legalității, ajungând până acolo încât traseul spre Moara să facă un ocol pe la Cartierul Primăverii unde locuiește întreaga familie a bugetarului milionar cât și „mâna sa dreaptă” Andrei Agavriloaei.
Pentru a controla și societatea de TPL, Lungu și Harșovschi l-au numit pe Agavriloaei Andrei director adjunct la TPL. Pe vremea domnului Darie Romaniuc TPL avea doar 1 director, acum TPL are 1 director și 2 directori adjuncți, unul dintre ei fiind omul lui Lungu și celălalt omul lui Harșovschi. Cum își justifică cei 2 directori adjuncți salariul atâta timp cât TPL-ul se târâie de la o lună la alta?
Criteriile de performanță și capacitățile manageriale au fost cuvinte fără noimă pentru cuplul Lungu Harșovschi. A contat doar plantarea neamurilor în posturi bine plătite și protejarea sinecurilor.
(Pentru cunoscatori: Ce mai face „Purcica”?)
- Având neamurile și cumătrii în posturi cheie, bine plătite, pasul următor a fost folosirea acestora și a resurselor din primărie pentru atingerea intereselor personale.
Botârcă Marius, cumnatul lui Harșovschi, șef serviciu Autorizare Transport Public Local, a fost unul dintre personajele cheie folosite de către Harșovschi în supravegherea umplerii cu pământ a râpei de la Moara pentru ca familia lui Harșovschi să obțină o parcelă de 5.007 mp de teren. În data de 02 mai 2023, Botârcă Marius în timp ce supraveghea lucrările la „mușuroiul” lui Harșovschi, a rupt stâlpul de hotar și gardul unui proprietar din zonă, motiv pentru care în data de 09 mai 2023 a fost depusă plângere la Inspectoratul Județean de Poliție. Deasemenea Garda de Mediu și Primăria Moara sunt instituții ale statului asupra cărora s-au făcut presiuni să nu intervină după contaminarea zonei Vișinia până în iazul de la Hagigadar cu materii din canalizare și din fosa septică a Cartierului Primăverii.
Lungu și Harșovschi au crezut că sunt veșnici și că vor putea împiedica autoritățile statului să își facă datoria. S-au înșelat amarnic.
3. Sub aripa protectoare a lui Ion Lungu, Harșovschi Lucian a fost viceprimar sau dezvoltator imobiliar? … Asta-i întrebarea!
În declarațiile de avere ale fostului viceprimar Lucian Harșovschi, nu apare nimic despre foloasele vânzării unei case dintr-un duplex din Cartierul Primăverii, în data de 09.12.2021. (Anexate foto din timpul tranzacției și capturi de ecran ale conversatiei din timpul tranzactiei)
Avem 2 variante:
- Fostul viceprimar era și agent imobiliar al unei agenții imobiliare, fiind descris ca fiind „colegul” unui angajat al respectivei agenții imobiliare.
- Bugetarul milionar a fost de fapt beneficiarul de facto al acestei tranzacții imobiliare, fiind surprins în fotografii în timpul negocierilor cu viitorul proprietar al casei.
În oricare dintre aceste 2 variante, bugetarul milionar nu este într-o ipostază confortabilă.
În timp ce îi păcaleau pe Suceveni că dezvoltă Suceava, de fapt se preocupau doar de dezvoltarea intereselor imobiliare personale.
Și în această situație se vede faptul că Lungu Ion a fost mai versatil decât subalternul sau, Harșovschi. Fostul primar Ion Lungu are un frate geamăn; putea să meargă el să își rezolve afacerile, iar dacă se sesiza cineva, putea să spună că nu a fost el ci fratele geamăn.
Viceprimar,
Dan Ioan Cușnir
Suceava, 03.02.2025”
Intră acum și în grupul de