Intră acum și în grupul de
Consiliul Județean Suceava a aprobat, în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Tehnico-Economic, traseul final al drumului expres Suceava – Botoșani. Decizia vine după o analiză comparativă realizată de firma care elaborează studiul de fezabilitate, bazată pe criterii tehnice, economice și de mediu, anunță CJ Suceava.
Din cele trei variante inițiale propuse, două au fost selectate pentru etapa finală, având lungimi apropiate: 19,694 km și 19,867 km. În urma evaluărilor, s-a optat pentru Alternativa de Traseu nr. 2, cu o lungime de 19,867 km.
![](https://cdn.newsbucovina.ro/wp-content/uploads/2025/02/WhatsApp-Image-2025-02-12-at-15.59.09_7b17481e-1024x666.jpg)
![](https://cdn.newsbucovina.ro/wp-content/uploads/2025/02/WhatsApp-Image-2025-02-12-at-15.59.09_39ad70fe-1024x683.jpg)
Drumul expres va avea patru benzi de circulație (câte două pe sens), o lățime a părții carosabile de 22,5 metri și va permite o viteză de proiectare de 120 km/h. Traseul va traversa orașul Salcea și comunele Dumbrăveni, Vlădeni, Mihai Eminescu și Curtești, fără a folosi segmente de drum existente.
![](https://cdn.newsbucovina.ro/wp-content/uploads/2025/02/WhatsApp-Image-2025-02-12-at-15.59.10_10d3d76b-1-1024x321.jpg)
Drumul expres va asigura conexiuni rapide cu infrastructura existentă prin trei noduri rutiere:
- Nodul rutier Salcea, care va lega drumul expres de Autostrada Moldovei A7;
- Nodul rutier Huțani, facilitând accesul către DJ 291 Huțani – Bucecea – Leorda;
- Nodul rutier de la intersecția cu DN29, unde se va realiza conexiunea cu viitoarea Variantă de Ocolire Botoșani.
Proiectul mai prevede construirea a 15 poduri și pasaje, însumând 2,654 km, precum și amenajarea unor spații de servicii, a unui punct de sprijin pentru întreținere și a unor sisteme moderne de siguranță rutieră.
În paralel cu aprobarea traseului, au început studiile de teren pentru realizarea studiului de fezabilitate. Acestea vor include măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, evaluarea terenurilor și curățarea de eventuale muniții neexplodate. Toate aceste activități sunt planificate să fie finalizate până la sfârșitul lunii iunie 2025.
![](https://cdn.newsbucovina.ro/wp-content/uploads/2025/02/WhatsApp-Image-2025-02-12-at-15.59.17_d0682a8d-1024x576.jpg)
![](https://cdn.newsbucovina.ro/wp-content/uploads/2025/02/WhatsApp-Image-2025-02-12-at-15.59.18_6e1bf33c-1024x576.jpg)
![](https://cdn.newsbucovina.ro/wp-content/uploads/2025/02/WhatsApp-Image-2025-02-12-at-15.59.18_567f148d-1024x683.jpg)
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a subliniat importanța acestui proiect pentru dezvoltarea regiunii:
„Pe lângă Autostrada A7, Pașcani – Suceava – Siret, acest drum expres este esențial pentru județele Suceava și Botoșani, nu doar pentru fluidizarea traficului, ci și pentru dezvoltarea economică a întregii zone. Modernizarea Aeroportului Internațional „Ștefan cel Mare” și dezvoltarea Zonei Libere Suceava sunt proiecte esențiale pentru acest mandat, iar succesul lor depinde direct de o rețea rutieră modernă și bine conectată.”
Președintele Șoldan a mai adăugat că sprijină echipa de proiectare și că își dorește finalizarea cât mai rapidă a studiului de fezabilitate pentru a putea demara licitația pentru proiectare și execuție.
Drumul expres Suceava – Botoșani este cofinanțat prin Programul de Transport 2021 – 2027.
Intră acum și în grupul de