Intră acum și în grupul de
Proiectul „Lectura în epoca digitală”, coordonat de prof. dr. Anca Gorban-Cojocariu și susținut de elevii Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Suceava, a ajuns, joi, 20 februarie, la ultima zi cu un eveniment organizat la Sakura# cafenea&ceainărie.
Evenimentul a reprezentat o nouă pledoarie entuziastă a tinerilor pentru lectura „de plăcere”, demonstrând că pasiunea pentru citit nu este doar o relicvă a trecutului, ci o experiență vie și actuală.












Sub deviza „Tinerii noștri citesc@ înțeleg@ trăiesc@ prin@ lectură#”, elevii au respins ideea preconcepută că generația lor ar fi dezinteresată de cărți sau atrasă exclusiv de alternativele digitale. Proiectul a subliniat că, deși lipsa timpului este o provocare reală, lectura rămâne o plăcere care se cultivă și care merită să fie redescoperită. „Am refuzat să acceptăm scuza că ‘ei’ nu mai vor sau că ‘azi’ sunt alte distracții. Cititul nu e doar o modă veche, ci o valoare care astăzi a urcat pe podium”, au transmis organizatorii.
Activitatea de la Sakura a fost un prilej de a celebra lectura ca pe un act de conexiune și înțelegere, punând în lumină entuziasmul și implicarea elevilor suceveni. Proiectul s-a încheiat astfel într-o notă optimistă, consolidând mesajul că lectura poate și trebuie să-și găsească locul în viețile tinerilor, chiar și într-o eră dominată de tehnologie.
Proiectul „Lectura în epoca digitală”, coordonat de prof. dr. Anca Gorban-Cojocariu și susținut de elevii Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Suceava, a avut un impact semnificativ asupra comunității școlare și nu numai, promovând lectura ca o activitate plăcută și relevantă într-un context tehnologic modern.
De asemenea, proiectul a avut un impact educațional, consolidând ideea că lectura este un instrument de dezvoltare personală. Elevii au fost provocați să reflecteze asupra textelor citite, să discute și să împărtășească idei, ceea ce le-a stimulat gândirea critică și capacitatea de exprimare. Activitatea a evidențiat faptul că cititul poate fi o plăcere învățată, contribuind la formarea unor obiceiuri pozitive pe termen lung.
Intră acum și în grupul de