Intră acum și în grupul de
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a participat, marți, la Fălticeni, la discuție pentru realizarea variantei de ocolire a municipiului Fălticeni la care au participat și vicepreședintele Consiliului Județean Stelian Simerea și primarul municipiului Fălticeni, Cătălin Coman, alături de reprezentanți ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, și echipa de proiectanți.
„Traseul inițial al variantei ocolitoare trecea printr-o zonă a ariilor protejate, ceea ce ar fi însemnat ani de avize și proceduri complicate. Așa că am venit cu o soluție nouă, prin care să evităm zona protejată. În actualele condiții, estimez că vom obține toate avizele necesare în aproximativ 30 de zile”, a spus Șoldan.




El a menționat că după întâlnirea de la Fălticeni, a avut o a doua ședință de lucru la Consiliul Județean Suceava, la care au fost prezenți și reprezentanți ai Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și ai Agenției Naționale a Ariilor Protejate.
„Îmi doresc ca această variantă ocolitoare să intre în următoarele luni în Consiliul Tehnico-Economic de la Ministerul Transporturilor, pentru a putea demara procedurile în vederea obținerea finanțării și scoaterea lucrărilor de construcție la licitație. Fălticeniul a așteptat destul!”, a declarat Șoldan.
El a reamintit că în campania electorală a promis că variantele ocolitoare sunt o prioritate a acestui mandat.
„Am găsit soluția pentru varianta de la Gura Humorului, pe care o facem acum, nu peste 10-15 ani, la fel vom face și la Fălticeni. Lungimea totală a traseului final al variantei ocolitoare de la Fălticeni este de 8,29 km. Varianta ocolitoare se află în cea mai mare parte a traseului, peste 90%, pe teritoriul administrativ al UAT Fălticeni, diferența fiind amplasată pe teritoriile administrative ale următoarelor UAT-uri: Fântâna Mare, Baia și Rădășeni”, a precizat Șoldan.
El a mai arătat că prima variantă ocolitoare pentru Fălticeni a fost aprobată în 2010, dar lipsa finanțării a blocat proiectul, iar valoarea inițială era de 201 milioane de lei, iar după actualizare, în 2019, a ajuns la 238 de milioane de lei.
Proiectul prevede o viteză de circulație de 80 km/h, trei intersecții giratorii, un nod rutier, patru pasaje rutiere pentru a fluidiza traficul și două parcări.
„Realizarea variantei ocolitoare Fălticeni va fluidiza traficul, eliminând ambuteiajele din centrul orașului, va reduce degradarea infrastructurii și a clădirilor cauzată de traficul greu și va contribui semnificativ la diminuarea poluării”, a concluzionat Gheorghe Șoldan.
Intră acum și în grupul de