Intră acum și în grupul de
Primarul Sucevei, Vasile Rîmbu, a promis, vineri, în cadrul ședinței Consiliului Local Suceava în care s-a aprobat regulamentul pentru parcări că toți banii încasați din folosirea acestora vor fi alocați pentru dezvoltarea și modernizarea parcărilor și că chiar în acest an vor fi înființate peste 1100 de locuri de parcare. El a mai spus că în ceea ce privește abonamentele urmează să fie găsită soluția pentru ca cei care plătesc abonament să fie siguri că au loc de parcare asigurat.
Discuția din Consiliulul Local a scos în evidență atât eforturile administrației de a găsi soluții, cât și nemulțumirile cetățenilor și dificultățile logistice întâmpinate.
„Parcările sunt o problemă globală. Nu cunosc oraș care să fi rezolvat problema parcărilor. La noi, însă, e o problemă specială în sens negativ,” a declarat primarul Rîmbu. Acesta a prezentat date concrete: din cele 14.175 de locuri de parcare existente în Suceava, doar 2.166 sunt cu plată, reprezentând 17% din total. Încasările din parcări au fost modeste, atingând 12 milioane de lei în ultimii patru ani, sumă pe care primarul o consideră insuficient utilizată. „Mi s-a părut la nelalocul lui ca acești bani să nu fie destinați exclusiv extinderii și modernizării locurilor de parcare,” a subliniat acesta.
Primarul a detaliat investițiile care vor fi făcute cu cele 3 milioane de lei încasate în 2024, banii urmând să fie direcționați către noi parcări – 28 de locuri pe strada George Coșbuc, 127 pe strada Arhiepiscopiei, 140 la Cetatea de Scaun și 806 la Sala Polivalentă, totalizând peste 1.000 de locuri noi. Cu toate acestea, raportul dintre autoturisme și locuri de parcare rămâne critic: „Avem peste 41.000 de autoturisme și un loc de parcare la cinci mașini. Este insuficient. Trebuie să ajungem la un loc de parcare la 2-3 mașini.”
În privința parcărilor de reședință, Rîmbu a promis că cei care plătesc vor avea locurile asigurate prin „diverse monitorizări”.
Vasile Rîmbu a mai spus că în ceea ce privește parcarea supraterană cu 307 locuri de parcare supraterane pe strada Ștefan Tomșa costurile ridicate ridică semne de întrebare: „La un calcul economic, un loc de parcare ajunge la 26.000 de euro, cât o garsonieră”, a spus Rîmbu care a arătat că la acest cost mai bine s-ar construi garsoniere cu parcare la subsol.
El a mai spus că s-a renunțat și la acest proiect și la proiectul parcării cu 150 de locuri unde un loc de parcare costa 50.000 de euro, cât un apartament.
„Trebuie să fim rezonabili în investiții”, a spus primarul.
Un locuitor, Sorin Mihăilescu, a intervenit în discuție, exprimând disponibilitatea cetățenilor de a plăti un abonament de 500 de lei, cu condiția garantării locului de parcare.
„E o situație adevărată pe care o vom regla. Și eu m-am lovit de asta,” a răspuns primarul, adăugând: „Nu am bagheta magică și nu sunt vrăjitorul din Oz. Vreau să reglementăm, să plătești și să ai locul asigurat. Am văzut la Barcelona senzori care declanșează alarma dacă altcineva ocupă locul.”
Consilierul local Andrei Bacoș a adus în discuție istoricul tarifelor: „În septembrie 2021, după alegeri, abonamentul de riverani era 800 de lei, iar în februarie 2024, înainte de alegeri, a scăzut la 100 de lei”.
Viceprimarul Dan Ioan Cușnir a arătat că se introduc abonamente de 500 de lei, dar personalizarea locurilor nu se poate face peste noapte.
Viceprimarul a punctat necesitatea inventarierii și intabulării locurilor de parcare, o operațiune complicată de timp și de suprapunerile cu registrul spațiilor verzi.
Dezbaterea a reliefat un cerc vicios al problemelor administrative și logistice, dar și dorința administrației de a găsi soluții.
„Efortul pentru parcări va merge spre noi proiecte, la un nivel calitativ superior,” a concluzionat primarul Rîmbu, promițând transparență în utilizarea fondurilor colectate.
Intră acum și în grupul de