Intră acum și în grupul de
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a prezentat marți o serie de proiecte menite să transforme Aeroportul „Ștefan cel Mare” Suceava într-un punct de referință pentru regiunea de nord-est a României și să stimuleze dezvoltarea economică a județului. Printre priorități se numără modernizarea sistemului ILS, extinderea infrastructurii aeroportuare, atragerea de noi rute aeriene și înființarea unei Zone Libere Suceava.

Gheorghe Șoldan a subliniat că faptul că sistemul ILS (Instrument Landing System) nu este compatibil cu standardele CAT III a fost „principala problemă care a alungat și ținut departe companiile aeriene de Suceava”.
Pentru a remedia această situație, a fost semnat un protocol cu Administrația Națională a Serviciilor de Trafic Aerian – Romatsa, iar fondurile necesare pentru lucrările de construcție și montaj au fost incluse în bugetul pe 2025. „Această investiție va îmbunătăți semnificativ condițiile pentru aterizarea aeronavelor în situații de vizibilitate redusă, crescând siguranța și atractivitatea aeroportului”, a declarat Șoldan.
El a arătat că acest sistem va fi al doilea de acest gen din țară după cel de la Otopeni și că speră ca până în toamnă să fie instalat, iar CJ Suceava asigură finanțarea pentru pregătirea terenului în vederea amplasării.
Președintele CJ Suceava a anunțat demararea celei mai ample modernizări din istoria Aeroportului „Ștefan cel Mare”, considerând-o „esențială pentru dezvoltarea județului” și una dintre prioritățile mandatului său.
Licitația pentru studiul de fezabilitate s-a încheiat, dar o contestație depusă la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) întârzie procesul, răspunsul fiind așteptat în câteva zile. Proiectul vizează construcția unui nou terminal, modernizarea terminalelor existente, extinderea parcării și îmbunătățirea condițiilor pentru pasageri.
Într-un efort de a extinde conectivitatea aeriană, Gheorghe Șoldan a menționat că săptămâna trecută a purtat discuții la Budapesta cu reprezentanții companiei Wizz Air.
„Am negociat extinderea curselor de pe aeroportul Suceava către alte destinații din Europa și posibilitatea revenirii unei baze operaționale cu mai multe aeronave la sol”, a precizat Șoldan, menționând că discuțiile au continuat și în cursul zilei de ieri.
„Suntem tot mai aproape de obiectivul de a avea curse directe către cât mai multe țări”, a adăugat acesta.
El a mai declarat că în ultima lună a avut discuții și cu reprezentanți ai RyanAir și ai unor companii aviatice românești pentru operarea de curse de pe aeroportul sucevean.
Șoldan a spus că speră ca în următoarea lună să poată să facă câteva anunțuri ferme despre noile zboruri de la Suceava.
Mai mult, ca răspuns la sesizările privind transporturile ilegale din zona aeroportului, Șoldan a obținut suplimentarea personalului de poliție pentru monitorizare permanentă.
„Siguranța pasagerilor și a operațiunilor este o prioritate absolută”, a afirmat președintele CJ Suceava.
El a spus că în condițiile în care activitatea aeroportuară va fi crescută se impunea oricum creșterea numărului de angajați ai poliției transporturi pe acest aeroport.
Pe lângă investițiile în infrastructura aeroportuară, Gheorghe Șoldan a inițiat demersurile pentru înființarea unei Zone Libere în proximitatea aeroportului. „Această zonă va atrage investitori și va crea noi locuri de muncă, impulsionând economia locală”, a declarat el. Documentația a fost deja înaintată Secretariatului General al Guvernului, iar proiectul este în curs de evaluare.
El a spus că deja sunt firme de curierat care vor să-și deschidă puncte de lucru în viitoarea zonă liberă și că în acest sens urmează să fie construit și un terminal cargo.
Intră acum și în grupul de