Intră acum și în grupul de
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a prezentat marți detalii despre cel mai amplu proiect de modernizare a drumurilor județene din ultimii ani, în valoare de 86 de milioane de euro (431.128.691,14 lei, inclusiv TVA), precum și stadiul altor lucrări esențiale de infrastructură rutieră din județ.

Gheorghe Șoldan a declarat că procedurile pentru depunerea proiectului de modernizare a 52 km de drumuri județene au fost accelerate, urmând să fie implementat pe parcursul a 36 de luni. Investiția include reabilitarea sau construirea a 23 de poduri, amenajarea trotuarelor, stațiilor de autobuz, pistelor pentru biciclete și a spațiilor pentru stații de încărcare electrică. Proiectul vizează trei drumuri județene:
- DJ 209A Fălticeni – Horodniceni – Cornu Luncii – Mălini – Slatina: 32 km modernizați, 11 poduri reabilitate sau noi;
- DJ 209B Mălini – Văleni: 19 km modernizați, 11 poduri reabilitate sau noi;
- DJ 177C Păltinoasa – Valea Moldovei – DJ 209A: 1,747 km modernizați, 1 pod reabilitat sau nou.
„Acest proiect este o prioritate pentru dezvoltarea județului, aducând infrastructura rutieră la standarde moderne și sustenabile”, a afirmat Șoldan.
Președintele CJ Suceava a anunțat că lucrările la DJ 209B Văleni – Stânișoara – Iesle – limita județului Neamț, cunoscut drept Drumul Talienilor, sunt aproape de finalizare. În octombrie 2024, stadiul era de 70%, iar astăzi a ajuns la peste 95%, urmând să fie încheiate luna viitoare.
„Am asigurat sprijin constructorilor prin Direcția Județeană de Drumuri și Poduri pentru a respecta termenele”, a precizat Șoldan.
Totodată, în parteneriat cu CJ Neamț, au fost demarate procedurile pentru construirea unei noi porți de intrare în județ, a unei parcări și a unui punct de belvedere în Pasul Stânișoara..
Șoldan a amintit că imediat ce a preluat funcția în cazul drumului DJ 208D Hănțești, după 17 ani fără asfalt, o porțiune de 3,5 km a fost reabilitată, redând accesibilitatea localnicilor.
Mai mult, în ceea ce privește drumul DJ 209L Solonețul Nou – Pleșa, aflat în garanție, dar cu deficiențe constatate; constructorul a fost notificat să remedieze problemele, dar nu prin plombări, ci cu turnarea unui nou covor asfaltic, a spus Șoldan.
Intră acum și în grupul de