Varianta ocolitoare a Fălticeniului a obținut toate avizele necesare după modificarea traseului. Șoldan: După ani de stagnare, proiectul intră acum în linie dreaptă


Intră acum și în grupul de

Un nou pas decisiv a fost făcut în realizarea variantei ocolitoare a municipiului Fălticeni, un proiect necesar pentru descongestionarea traficului în zonă.

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a anunțat, marți, că toate avizele necesare au fost obținute, deblocând astfel un proiect care părea să se afle într-un impas de netrecut cu doar câteva luni în urmă.

Traseul inițial al variantei ocolitoare traversa o arie naturală protejată din rețeaua Natura 2000, ceea ce ar fi complicat procesul de avizare și ar fi întârziat semnificativ lucrările.

Totuși, în urmă cu trei săptămâni, a fost identificată o soluție care să depășeasă impasul.

Astfel, președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan după o discuție cu primarul Fălticeniului, Cătălin Coman și echipa de proiectanți și reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași a propus modificarea traseului pe segmentul problematic, evitând complet zona protejată.

 Această schimbare a accelerat procedurile și a eliminat obstacolele majore.

Cu o lungime de 8,29 km, varianta ocolitoare Fălticeni va traversa în proporție de peste 90% teritoriul administrativ al municipiului Fălticeni, restul extinzându-se pe raza comunelor Fântâna Mare, Baia și Rădășeni. Proiectul, inițiat încă din 2010, a fost blocat ani la rând din lipsa finanțării. Costurile estimate au crescut de la 201 milioane de lei inițial la 238 de milioane de lei, conform actualizării din 2019.

Varianta ocolitoare Fălticeni va fi proiectată la o viteză de circulație de 80 km/h, va avea trei intersecții giratorii, un nod rutier, patru pasaje rutiere și două parcări.

Potrivit lui Șoldan urmează obținerea finanțării și lansarea licitației pentru execuția lucrărilor.

„După ani de stagnare, proiectul intră acum în linie dreaptă”, a concluzionat Gheorghe Șoldan.


Intră acum și în grupul de