Intră acum și în grupul de
Şeful executivului judeţean sucevean, Gheorghe Flutur, cere celor din opoziţia suceveană să renunţe pe viitor la judecăţi „infantile” şi să încerce să vadă promovarea turismului din judeţul Suceava ca pe o obligaţie si nu ca un moft.
Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava a declarat, sâmbătă, că opoziţia din Suceava l-a acuzat că trenul de epocă din proiectul „Pelerin în Bucovina” nu a adus profit dar este de părere că dacă s-ar lua după judecata infantilă a celor din opoziţie nu s-ar mai aduce turişti în Bucovina.
Gheorghe Flutur a spus în cadrul Consiliului de Coordonare Local al PDL Suceava că a fost acuzat de opoziţie că trenul de epocă din proiectul „Pelerin în Bucovina” nu a avut profit şi a spus că nu se putea face profit într-o singură săptămână, cât a funcţionat acest tren în acest proiect.
El a arătat că trenul acesta este acum garat la Suceava şi va putea fi folosit în continuare pentru promovarea turismului în zonă.
Flutur a subliniat că cei din opoziţie fac calcule legate privind profit din promovare turistică şi că nu se poate lua după „judecata limitată a celor cu fontanela încă deschisă”.
„Nu am mai face nimic pentru promovarea turismului dacă ne-am lua după judecata infantilă a acestor copii din opoziţie”, a explicat destul de plastic Gheorghe Flutur.
Reamintim că potrivit unui răspuns scris al ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, la o întrebare adresată de preşedintele PSD de Suceava, deputatul Cătălin Nechifor, circulaţia trenului de epocă Moldoviţa, în perioada 8-16 august 2011 a făcut parte din proiectul “Pelerin în Bucovina” şi a avut ca obiectiv promovarea sistemului de transport cu trenul în general, iar în particular a turismului feroviar pe secţiile din nordul Moldovei redeschise după ce au fost reparate în urma inundaţiilor.
În răspuns, ministrul Transporturilor arată că pe parcursul funcţionării acestui tren de epocă au fost transportaţi 1.079 de călători, iar veniturile obţinute din vânzarea biletelor sunt de 17.439,20 de lei.
Totodată, se arată că pentru aducerea trenului şi funcţionarea lui costurile suportate de SN CFR Călători s-au ridicat la 64.764,92 de lei, fără TVA.
Cheltuielile pentru funcţionarea trenului în perioada în care acesta a operat în cadrul proiectului Pelerin în Bucovina se ridică la 51.960 de lei fără TVA pentru combustibili şi la 262,01 de lei fără TVA pentru salubrizare.
Cheltuielile de personal pentru funcţionarea trenului au fost de 2.808 de lei pentru partea de tracţiune şi de 8.055,47 de lei pentru comercial.
În încheiere, ministrul Transporturilor apreciază că impactul asupra mediului a fost unul redus, ţinând cont că tracţiunea de bază folosită pentru punerea în mişcare s-a realizat cu o locomotivă diesel pentru o perioadă scurtă de timp.
Intră acum și în grupul de