Intră acum și în grupul de
Municipalitatea suceveană va demara în perioada următoare proiectul prin care municipiul reşedinţă de judeţ va deveni primul oraş din ţară cu transport public cu autobuze exclusiv electrice. Anunţul a fost făcut miercuri, chiar de primarul Sucevei, Ion Lungu, care a informat că la 1 martie, Primăria a depus un proiect cu finanţare europeană pentru achiziţionarea a două maşini ce funcţionează cu electricitate, ce costă 88.400 de euro, cofinanţarea locală fiind asigurată prin plata salariilor angajaţilor care le vor conduce.
Totodată, edilul-şef al Sucevei a explicat că în acelaşi timp, se vor instala prize speciale pentru încărcarea acumulatorilor pentru maşini electrice în parcajele subterane care se construiesc în centrul municipiului.
Ion Lungu a arătat că acestea sunt proiecte pilot, urmând ca apoi în municipiu să fie introdus transport public cu autobuze exclusiv electrice, Suceava fiind singurul oraş din ţară ce face parte din cele zece oraşe europene care au lansat un proiect-pilot de introducere a transportului electric urban, atât în ceea ce priveşte autobuzele electrice, cât şi autoturismele electrice.
Municipiul Suceava a semnat în iunie 2011, la Lisabona, memorandumul de cooperare cu Oslo, Frankfurt, Londra, Stockholm, Lisabona, Katowice, Beja, Madrid şi Zograoufu pentru introducerea vehiculelor electrice atât pentru transportul public, cât şi în transportul autovehiculelor private.
Memorandumul semnat de cele zece oraşe din UE a fost transmis Comisiei Europene, care urmează să identifice bonificaţiile de care beneficiază autorităţile locale ce vor implementa acest proiect iniţiat în baza Strategiei 2020 a Uniunii Europene privind schimbările climatice şi energia.
Primarul a precizat că acest proiect-pilot prevede în special introducerea transportului electric în cele zece oraşe în vederea scăderii poluării urbane şi a subliniat că, chiar dacă autovehiculele electrice sunt mai scumpe, devin foarte rentabile în condiţiile în care autorităţile vor beneficia de stimulente şi bonificaţii din partea UE. El a arătat că acest proiect este oportun pentru transferul de experienţă de la oraşele partenere care sunt avansate în domeniul vehiculelor electrice.
Primarul a menţionat că un autobuz electric de acest tip funcţionează deja în Oslo şi că doreşte ca într-un timp relativ scurt un asemenea tip de autobuz să circule şi în municipiul Suceava. “Vrem să fim un oraş cu poluare cât mai redusă. Să ajungem să producem energie electrică verde în centrala de cogenerare, folosind plante energetice şi biomasă, iar energia electrică verde să alimenteze autobuze şi autoturisme electrice”, a spus Ion Lungu. El a subliniat că, prin extrapolare, se poate spune că autovehiculele electrice din municipiu vor fi alimentate prin folosirea biomasei.
Numărul de autovehicule din România se va dubla în următorii 10-15 ani, iar un milion de unităţi vor fi electrice, estimează Schneider Electric România, companie interesată să participe la dezvoltarea infrastructurii necesare maşinilor electrice.
Intră acum și în grupul de