Intră acum și în grupul de
Colegiul Național de Informatică ”Spiru Haret” din Suceava va fi implicat într-un proiect Leonardo da Vinci, proiect ce se va desfășura în perioada 2012-2014.
Titlul proiectului este Improving the ability of designing and programming tutorial softwares by using ARCS model. „Proiectul urmărește îmbunătățirea abilităților de proiectare și programare a aplicațiilor tutoriale urmărind modelul ARCS. În cadrul acestui proiect sunt implicate școli din România, Turcia, Grecia, Polonia, Slovacia și Ungaria. Colegiul Național de Informatică << Spiru Haret >> a primit un grant de 25.000 de euro și are obligativitatea de a realiza un număr de 24 de mobilități transnaționale”, explică directorul Colegiului Național de Informatică ”Spiru Haret”, Virginel Iordache.
Potrivit acestuia, proiectul a plecat de la ideea că trăim într-o perioadă de intensă informatizare, claculatoarele fiind peste tot în jurul nostru. Cu toate acestea, s-a observat faptul că utilizarea calculatoarelor în activitățile educaționale nu poate fi rigidă și că, de multe ori, nu s-a obținut randamentul dorit. Această ineficiență se bazează pe programele de calculator, care uneori nu pot realiza succesul dorit. Din acest motiv, designerii de software tutorial trebuie să lucreze cu mai multă atenție și meticulozitate. În acest context, teoria motivațională a lui John Keller numită Modelul ARCS, oferă câteva sfaturi legate de partea software, sfaturi care ar trebui luate în considerare. Utilizarea acestui model ARCS poate duce la rezolvarea problemelor din mediile educaționale, stimulând și susținând motivația elevilor de a învăța. ARCS este o abreviere a cuvintelor Attention (atenție), Relevance (relevanță), Confidence (încredere) și Satisfaction (satisfacţie). Proiectul își propune ca elevii care studiază informatica să cunoască modelul motivațional ARCS, să înțeleagă strategiille lui, să aplice modelul în proiectarea unui software tutorial, lucru ce va duce la îmbunătățirea abilitățile lor profesionale.
„Acest proiect le va oferi tuturor participanților posibilitate de a înțeleage valoarea parteneriatelor europene. Elevii și profesorii vor avea avea posibilitatea de a lucra împreună cu alți elevi și profesori din străinătate, își vor împărtăși experiențele, vor crea dialoguri interculturale“, arată Virginel Iordache.
El precizează că elevii și profesorii Colegiului Național de Informatică ”Spiru Haret” vor participa la întâlniri de proiect în Turcia, Polonia, Ungaria, Grecia și Slovacia, lucru care va duce la o mai bună relaționare și colaborare între instituțiile europene. Toți participanții la proiect vor avea posibilitate de a-și dezvolta competențe profesionale și lingvistice.
Intră acum și în grupul de