Noul Cod rutier a trecut de Senat. Vezi modificarile


Intră acum și în grupul de

Cu 84 de voturi “pentru”, două “împotrivă” şi 3 abţineri, plenul Senatului a aprobat în şedinţa de luni, proiectul de lege al Guvernului privind modificarea Codului rutier, care prevede introducerea permisului de conducere pentru mopede şi nu doar cursuri de pregătire rutieră ca până acum. Totodată, introducerea mopedelor şi triciclurilor în categoria autovehiculelor va avea ca urmare şi faptul că pentru situaţia conducerii fără permis se vor institui sancţiuni penale.

Potrivit gândul.info, începând cu prima lună a anului viitor se doreşte reglemetarea vârstei minime pentru obţinerea permisului de conducere astfel: pentru categoriile A2, B, BE, C1 şi C1E, 18 ani împliniţi; pentru categoriile AM, A1 şi B1 – 16 ani; 20 de ani şi o experienţă de cel puţin doi ani de conducere a motocicletelor din categoria A2 sau cel puţin 24 de ani pentru motocicletele din categoria A.

În plus, pentru categoriile C, CE, D1 şi D1E, precum şi pentru triciclurile cu motor cu putere de peste 15kW, vârsta minimă pentru obţinerea permisului este de 21 ani, în timp ce, pentru categoriile D şi DE, este de 24 de ani.

Până acum era suficient să deţii vârsta de 18 ani pentru a te prezenta la examenul de obţinere a permisului de conducere pentru toate categoriile şi subcategoriile de vehicule cu excepţia conducătorilor de autovehicule care efectuează transport public de persoane, conduc autovehicule cu masa maximă mai mare de 7,5 tone ori care transportă substanţe periculoase, care trebuiau să aibă vârsta minimă de 21 de ani împliniţi.

O altă modificare a Codului rutier priveşte dreptul proprietarilor de autovehicule înmatriculate în străinătate de a circula doar 90 de zile în România, pe an, cu plăcuţe de înmatriculare străine, care a fost eliminată, pentru ca parlamentarii să stabilească dacă aceasta respectă legislaţia europeană. Potrivit surselor citate, introducerea obligativităţii susţinerii examentului pentru obţinerea permisului de conducere pentru mopede, precum şi ridicarea limitelor minime de vârstă vor determina însuşirea cunoştinţelor teoretice şi formarea abilităţilor practice necesare pentru obţinerea acestui permis de conducere.

Proiectul de lege are un caracter organic, iar Senatul este prima Cameră sesizată în acest caz, forul decizional fiind Camera Deputaţilor, mai arată gandul.info.


Intră acum și în grupul de