Intră acum și în grupul de
Colegiul Naţional de Informatică „Spiru Haret” din Suceava este singura instituţie de învăţământ preuniversitar din Suceava care a fost selectată, alături de alte două licee din regiunea nord-est şi universităţile „Ştefan cel Mare” Suceava şi „Alexandru Ioan Cuza” Iaşi, pentru a beneficia de proiectul VIA – „Vocaţie, Interese, Autocunoaştere şi dezvoltare, drumul către succesul profesional”.
Potrivit directorului colegiului sucevean, prof. Virginel Iordache, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în calitate de partener şi Profiles International SRL, în calitate de beneficiar, au finalizat selecţia instituţiilor de învăţământ şi a echipelor locale de proiect, în cadrul proiectului „VIA-Vocaţie, Interese, Autocunoaştere şi dezvoltare, drumul către succesul profesional”, contract de finanţare POSDRU/90/2.1/S/63742 – proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 – “Investeşte în Oameni!.
Astfel, Colegiul Naţional de Informatică ”Spiru Haret” din municipiu este singura instituţie de învăţământ preuniversitar din Suceava selectată alături de alte două licee din regiunea nord-est şi universităţile „Ştefan cel Mare” Suceava şi „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Echipa colegiului sucevean este formată din: profesor Virginel Iordache, directorul colegiului, profesor Gabriela-Rodica, directorul adjunct al colegiului, profesor Loredana Bodnar, consilier educativ şi profesor Gabriela Grigoraş.
“Implementarea proiectului << VIA – Vocaţie, Interese, Autocunoaştere şi dezvoltare, drumul către succesul professional >> vine să completeze obiectivul colegiului nostru: << Pasiunea TA, misiunea noastră! >> prin îmbunătăţirea serviciilor de orientare şi consiliere profesională facilitând ghidarea viitorilor absolvenţi în consultarea bazei de date cu meserii şi evidenţierea profilului psihologic vocaţional al elevilor prin aplicarea testelor.
Implementarea serviciului de consiliere şi orientare bazat pe TIC în colegiul nostru se va bucura de încredere şi în rândul elevilor noştri, posibil viitori informaticieni”, a declarat Virginel Iordache.
Potrivit acestuia, beneficiarii activităţilor ce se vor desfăşura în cadrul proiectului sunt elevii claselor din ciclul superior al liceului. “Implicând activ elevii în acest proiect, cu siguranţă aceştia vor răspunde mult mai facil la întrebări de genul: << Cine sunt eu? >> , << Încotro vreau să mă îndrept? >> , << Ce carieră mi-ar plăcea să-mi aleg? >> , << Ce am de făcut pentru a ajunge unde îmi doresc? >> , << Am calităţile necesare pentru a ajunge unde îmi doresc? >> etc.
Iordache precizează că elevii vor afla astfel un lucru foarte important, anume că orientarea şcolară şi profesională reprezintă punctul cheie al întregii cariere pe care o persoană o dezvoltă în existenţa sa şi mai ales află că există metode ştiinţifice cu ajutorul cărora se identifică un anumit traseu profesional, în funcţie de afinităţi, aptitudini, dificultăţi şi drumul ce trebuie parcurs până la succesul profesional.
Prin activităţile proiectului, elevii vor beneficia de informaţii corecte şi suficiente despre profesii şi domenii profesionale, cunoaşterea realităţilor economice precum şi a riscurilor şi avantajelor profesionale.
“Corelarea cât mai eficientă între profilul psihologic vocaţional al elevului şi caracteristicile angajatului menţionate în profesiograme, între aspiraţiile acestuia şi informaţiile specifice ocupaţiei rezultate tot din profesiograme permit corectarea opţiunilor şcolare şi profesionale formulate eronat şi reorientarea prin serviciul inovativ de consiliere şi orientare bazat pe TIC.
Rezultatele aplicării acestui proiect contribuie la rezolvarea parţială a unui deziderat al colegiului, acela de monitorizare a rutei profesionale a absolvenţilor şi deci de cuantificare a activităţii desfăşurate de profesorii diriginţi şi mai ales de consilierul şcolar”, subliniază directorul Colegiului Naţional de Informatică .
Intră acum și în grupul de