Intră acum și în grupul de
Un singur tronson din cele 3 ale şoselei ocolitoare a municipiului Suceava va putea fi dat în folosinţă într-un timp relativ scurt, dar va fi nevoie de fonduri consistente pentru finalizarea lucrărilor, costul investiţiei crescând de la demararea ei si pînă la ora actuală cu peste 60%.
Anuntul a fost făcut miercuri de președinele Consiliului Judetean Suceava, Cătălin Nechifor, care a spus într-o conferinţă de presă că proiectul şoselei de centură a municipiului Suceava a început în mai 2007, fiind finanţată de la bugetul de stat, valoarea iniţială a lucrărilor pentru 12,4 kilometri fiind de 223 milioane de lei, dar că acum valoarea investiţiei a ajuns la 361,9 milioane de lei, cu o creştere de 62 % faţă de suma prevăzută iniţial.
„Sub guvernarea PDL au existat corecţii importante pentru a finanţa această lucrare. Vor trebui găsite resurse financiare pentru finalizarea lucrărilor”, a explicat preşedintele CJ, care a arătat că stadiul fizic de realizare a lucrărilor este de 76 %, dar că până în prezent s-au cheltuit 206 milioane de lei pentru lucrări, din care circa 130 de milioane de lei în decursul anilor 2008- 2011, iar în acest an Guvernul a alocat 75 de milioane de lei pentru continuarea construcţiei.
„Mai sunt însă necesare încă aproximativ 150 de milioane de lei pentru finalizarea lucrărilor”, a precizat Cătălin Nechifor care a menţionat că situaţia este extrem de complicată şi din cauza constructorului.
El a menţionat că execuţia lucrării a fost câştigată şi derulată de SCCF Iaşi-Grup Colas, firmă care nu mai există fizic în România, fiind vândută unei alte companii care la rândul său a vândut-o alte firme.
„Discutăm acum cu o entitate juridică ce nu a fost parte nici la semnarea contractului şi nici la creşterea preţurilor”, a specificat seful executivului judetean care a mai spus că a făcut demersuri la Guvern pentru asigurarea finanţării pentru finalizarea primului tronson al şoselei, care face legătura între DN 17 şi DN 2, care este într-un stadiu apropiat de finalizare şi pentru care s-au făcut decontări de 75 de milioane de lei din cele 78 de milioane de lei necesare, dar că firma constructoare solicită zece milioane de lei pentru aceste lucrări.
„Nu pot să înţeleg însă de ce e nevoie de încă zece milioane de lei, când costul proiectat, cu tot cu creşterea preţului este de 78 de milioane de lei şi s-au achitat 75 de milioane de lei. Normal ar trebui să coste trei milioane de lei”, a spus preşedintele CJ Suceava.
El a menţionat că se va găsi soluţia pentru ca acest tronson să fie finalizat în cel mai scurt timp urmând ca anul viitor să fie găsite modalităţile de finanţare pentru celelalte două tronsoane ale şoselei ocolitoare.
CNADNR dădea ca sigura finalizarea lucrărilor, pana in vara acestui an
Reamintim că directorul regional al CNADNR, Dănuţ Pilă, anunţa în martie 2012 că şoseaua de cenurăă a Sucevei va fi dată în folosinţă în etape, pe porţiuni, în lunile mai, iunie şi octombrie 2012.
El arăta la vremea respectivă că în luna mai va fi dat în folosinţă primul tronson al acestei şosele, care face legătura între E 85 în localitatea Pătrăuţi şi DN 17 în localitatea Şcheia, un al doilea tronson, între E 85 la intrarea în municipiul Suceava şi un drum judeţean ce face legătura între Suceava şi Gura Humorului, va fi dat în folosinţă la mijlocul anului, cel mai probabil în luna iunie, iar ultimul tronson, între drumul judeţean şi DN 17, va fi dat în folosinţă în octombrie.
Lucrările la şoseaua ocolitoare a municipiului Suceava au început în 2008 şi ar fi trebuit să se finalizeze în 12 iulie 2012. Valoarea totală actuală a investiţiei este de 361,94 de milioane de lei.
Intră acum și în grupul de