Intră acum și în grupul de
Zeci de suceveni au luat parte sâmbătă, la dezbaterea “Propaganda: PR sau Manipulare?”, ce a avut loc, în City Gallery din incinta Shopping City Suceava, a declarat pentru NewsBucovina.ro, directorul de marketing al Alexandria Librării, Cezar Căilean. Evenimentul, moderat de Arthur Suciu, cunoscut scriitor și comunicator, a fost organizat de Alexandria Librării împreună cu Shopping City Suceava și Alexandria Publishing House.
La dezbaterea care a ţinut în jur de două ore au luat cuvântul Angela Furtună, scriitor şi critic literar, Doru George Pascal, realizator radio-TV, dr. Tiberius Brădăţan, purtător de cuvânt în cadrul Spitalului Judeţean Suceava, prof. univ. dr. Mihai Dimian, prorector pe activitatea ştiinţifică în cadrul USV, Mircea Petrariu, center manager în cadrul Shopping City Suceava, Radu Ianovici, PR manager în cadrul Auto Mitric şi Alina Stredie, PR în cadrul AREAS Suceava.
În cadrul evenimentului de sâmbătă, a fost lansată cartea “Propaganda”, scrisă de Edward Bernays în 1928.
„Constituind o analiză fascinantă și controversată asupra modului cum guvernul și corporațiile ne dirijează gândurile și acțiunile, <<Propaganda>> rezumă viziunea scrutătoare a lui Edward Bernays despre înregimentarea gândirii colective. Publicată inițial în 1928, acestă carte este un manual despre manipularea în masă și oferă o examinare detaliată a modului cum discursul și opinia publică sunt modelate și controlate în domeniul afacerilor, al politicii, al artei, al educației și științei. Într-o lume dominată de retorica politică și de manipularea prin mijloacele de comunicare, <<Propaganda>> este o lectură necesară pentru toţi cei care vor să înțeleagă cum este utilizată puterea de către elita care conduce societatea noastră.
Nepotul lui Sigmund Freud, Edward Bernays (1891-1995), este inițiatorul tehnicii științifice a formării și manipulării opiniei publice, pe care a numit-o << ingineria consimțământului >> . În timpul Primului Război Mondial, a făcut parte, alături de Walter Lippmann, din Comitetul pentru Informaţii Publice al SUA, o puternică mașină de propagandă pentru susținerea și vinderea către poporul american a războiului ca mijloc necesar pentru << a face lumea sigură pentru democrație >> . Strategiile de marketing necesare pentru purtarea tuturor războaielor ulterioare s-au bazat pe metodele perfecționate de Comitetul pentru Informaţii Publice”, a arătat Cezar Căilean.
Potrivit acestuia, volumul “Propaganda”, scris de Edward Bernays a apărut la Alexandria Publishing House, în luna ianuarie 2013 şi a fost tradusă pentru prima dată în limba română, de Irina Bazon. Cartea se regăseşte în exclusivitate pe rafturile din Alexandria Librării.
Intră acum și în grupul de