Intră acum și în grupul de
O comisie mixtă constituită prin ordin al prefectului, Florin Sinescu, formată din reprezentanţi ai Prefecturii, Gărzii Financiare, DGFP, Direcţia Regională în Construcţii Nord Est, IPJ Suceava a verificat o sesizare a unui consilier local al municipiului Rădăuţi privind mai multe contracte încheiate de municipalitate cu agenţi economici. Potrivit unui comunicat al Prefecturii Suceava, în urma verificărilor efectuate, potrivit notelor de constatare întocmite de comisia de control, a rezultat că în cazul a 13 obiective, Primăria municipiului Rădăuţi nu a respectat legislaţia, valoarea lucrărilor executate depăşind 2,5 milioane de euro.
Astfel, s-a constatat că procedural nu s-a estimat valoarea contractului de achiziţii, nu s-a supus consiliului local oportunitatea şi prioritizarea lucrărilor de achiziţii publice, a fost declanşată procedura de contractare fără prevederi bugetare, imediat, în aceeaşi zi sau la 2-3 luni de la încheierea contractului, s-au încheiat prin act adiţional creşterea valorii contractuale de achiziţie publică cu până la 50% din valoarea iniţială a contractului, nu s-au supus aprobării consiliului local contractele şi actele adiţionale, sau documentaţia tehnico economică, nu se specifică clar în contract locul amplasamentului unde se execută lucrările, recepţia lucrărilor nu se face conform prevederilor legale, nu se eliberează autorizaţii de construire, se schimbă decizia adoptată în Consiliul local prin abuz de funcţie, se recurge permanent la divizarea valorii lucrărilor ce fac obiectul achiziţiei publice, s-au angajat, lichidat, ordonanţat şi supus la plată lucrări ce exced prevederile bugetare, deturnare de fonduri publice. (ex: parc, bloc – str. Fâncei f.n., reabilitare termică a blocurilor).
Comisia a arătat că nu s-a respectat legislaţia pentru construcţia unui bloc de locuinţe sociale cu 20 de apartamente în municipiul Rădăuţi cu o valoare totală de 3,4 milioane de lei, iar la lucrările de reamenajare ale parcului zoo din municipiu în sumă de 1,3 milioane de lei a fost suplimentată cu suma de 226.164,52 lei cu TVA inclus, iar valoarea totală finală a ajuns la suma de 1.533.242,11 lei cu TVA inclus, fără aprobarea consiliului local.
Totodată, au fost încălcate prevederile legale la lucrările de extindere a Casei Căsătoriilor cu lucrări plătite în valoare totală de 220.550.62 lei cu TVA, la fel ca şi în cazul lucrărilor de întreţinere şi reparaţii la străzi şi trotuare modernizate din municipiu în valoare de 3,1 milioane de lei, dar şi la amenajarea unei piste pentru biciclişti în valoare totală de 14.958 euro cu TVA inclus.
Comisia a constatat cazuri de încheiere a câte două contracte cu acelaşi obiect şi cu aceeaşi firmă în cazul lucrărilor de terasamente, amenajare platformă şi împrejurimi cu parapeţi din beton în zona CEC, a lucrărilor de pavare de trotuare în municipiu, dar şi chiar trei contracte identice privind vânzarea de plante pentru amenajarea de spaţii verzi.
Mai mult, s-au evidenţiat obligaţii de plată angajate şi neachitate în sumă de de 160.867,75 lei, fără prevedere bugetară, iar în derularea contractului de vânzare – cumpărare în valoare de 127.957,56 lei şi a unei notei de comandă în valoare de 48.360 lei, Primăria municipiului Rădăuţi a fost angajată la o obligaţie de plată fără prevedere bugetară.
Verificările au stabilit că nu a fost respectată legislaţia nici la lucrările de reparaţii de străzi şi trotuare din municipiu, la implementarea celor 10 contracte de execuţie a lucrărilor de reabilitare termică a blocurilor din municipiul Rădăuţi, dar şi că Primăria a angajat plăţi nelegal în sumă de 76.448,48 lei din bugetul local.
„Comisia mixtă de control apreciază că faptele descrise în raport întrunesc elementele constitutive ale infracţiunii de înşelăciune, infracţiunii de fals intelectual la legea contabilităţii, încălcarea prevederilor legale privind achiziţiile publice, emiterea de acte administrative sau de alta natură care servesc interese de grup sau clientelare; administrarea defectuoasă sau frauduloasă a patrimoniului public şi privat al autorităţii publice; abuz în serviciu contra intereselor publice, abuz de putere, deturnare de fonduri şi incorectitudine în luarea unei decizii la nivel public”, se arată în comunicat.
Prefectura Suceava anunţă că în urma acestui control au fost sesizate Direcţia Naţională Anticorupţie – Serviciul Teritorial Suceava, Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Suceava, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Suceava, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, Curtea de Conturi a României – Camera de Conturi Suceava, care vor analiza faptele descrise în raport şi vor dispune măsurile în consecinţă.
Primarul municipiului Rădăuţi, Aurel Olărean, a declarat că el a respectat legislaţia în derularea acestor investiţii. Olărean a spus că nu a primit raportul Prefecturii Suceava, dar că tot ceea ce a făcut în oraş a fost pentru comunitate. „Nu avem nici o problemă. Totul e făcut pentru comunitate, totul e în regulă, cu proceduri”, a spus Olărean. El a precizat că activitatea sa a fost auditată de Curtea de Conturi.
Intră acum și în grupul de