Intră acum și în grupul de
Concursul Național de Educație Ecologică Școala Zero Waste ediția 2017 a ajuns la final.
Pe durata celor 9 săptămâni de concurs, școlile participante au fost încurajate (și punctate pentru asta) să organizeze numeroase sesiuni de educație ecologică, proiecții de materiale educative și ateliere de reciclare creativă, atât pentru ei, cât mai ales pentru ceilalți elevi din școală și pentru comunitatea locală.
Ediția 2017 a concursului a pus accent pe conceptul „think global, act local”, iar activitățile cu număr mare de puncte vizau acțiuni complexe, de la găsirea de soluții pe care le pot aplica fiecare dintre elevii participanți pentru a-și reduce amprenta de carbon, înțelegerea conceptului „butterfly effect” și efectele globale pe care le au poluarea și defrișările masive, până la găsirea și implementarea de soluții pentru a nu genera deșeuri.
Cei 20.517 elevi direct înscriși în competiția SZW2017 au realizat 93 de acțiuni de curățenie și 65 de acțiuni de plantare (cu peste 10.000 de puieți de arbori forestieri și pomi fructiferi plantați). Au fost recuperate 28 de tone de plastic, 100 de tone de hârtie și carton, 2,8 tone aluminiu și 11,8 tone deee-uri. „Bike to school”, „Ziua fără hârtie la școală” (unde atât profesorii cât și elevii au fost încurajați să găsească metode alternative de predare și învățare, fie folosind tehnologia, fie ieșind în aer liber și observând natura), „Crește-ți singur mâncarea” (în care și-au plantat propria grădină la școală, învățând astfel să aibă grijă de plante și să se și bucure de rodul acestora) sunt doar câteva dintre activitățile implementate cu succes în ediția din acest an a competiției Școala Zero Waste.
„Copiii de azi sunt adulții care vor inventa ziua de mâine. Pentru că ne-am asumat misiunea de a crea un viitor mai bun, am ales să sprijinim proiectul Școala Zero Waste ediția 2017, care își propune să formeze adulți responsabili, capabili să genereze schimbări în bine. Dorim să-i felicităm pe toți participanții la acest proiect, care și-au adus astfel contribuția la o lume mai curată”, a declarat Cristina Hanganu, Directorul Departamentului de Comunicare și CSR al Lidl România.
Marii câștigători ai ediției cu numărul 5 a concursului Școala Zero Waste sunt:
Premiul I și Trofeul „Scoala Zero Waste” 2017 – Tablă interactivă și videoproiector oferite de partenerul proiectului Continental Anvelope Timișoara
Școala Gimnazială “Ion I. Graure”, Bălteni, Județul Olt
Premiul II – Calculator și imprimantă multifuncțională
Liceul Tehnologic Turceni, Județul Gorj
Premiul III – Videoproiector
Școala Gimnazială „Mihai Viteazul”, Craiova, Județul Dolj
Mențiuni – Imprimantă multifuncțională
Școala Gimnazială „Petre Sergescu”, Drobeta Turnu Severin, Județul Mehedinți
Liceul Tehnologic Bîlteni, Structura Școala Gimnazială Nr.1, Peșteana-Jiu Bîlteni, Gorj
Profesorii coordonatori ai primelor 3 școli clasate primesc câte o tabletă din partea organizatorilor, pentru a-i ajuta în continuare în procesul educațional.
Le mulțumim pentru implicare și îi felicităm pe toți profesorii coordonatori pentru susținerea educației ecologice și a protecției mediului înconjurător.
„Continental Anvelope Timișoara sprijină proiectul „Școala Zero Waste”, creat și derulat de EcoStuff România încă din 2013, de la momentul când ni s-a propus acest parteneriat. Suntem încântați să constatăm că de la an la an programul se extinde la nivelul întregii țări, fiind implicați până acum peste 60.000 de elevi, din peste 600 de școli, care învață să fie responsabili cu mediul înconjurător. Încă de la început acest proiect ne-a atras interesul datorită componentei sale ecologice, iar următorul lucru a fost să apreciem educația pe care proiectul o oferă elevilor de școală gimnazială. Este foarte important ca generația tânără să crească apreciind un comportament prietenos cu mediul înconjurător” – Anca Fiat, Manager Comunicare și Relații Publice, Continental Anvelope Timișoara
Cei mai dedicați și implicați elevi din cadrul primelor 10 școli clasate – celor 5 premiate li se adaugă Școala Gimnazială „Ion Luca Caragiale”, Tulcea, Județul Tulcea, Școala Gimnazială „Carol I”, Curtea de Argeș, Județul Argeș, Școala Gimnazială Nr. 1, Căpușu Mare, Județul Cluj, Liceul Teoretic Special „Iris”, Timișoara, Județul Timiș și Școala Gimnazială „Fülöp Áron”, Feliceni, Județul Harghita – împreună cu profesorul coordonator vor participa în perioada 23 – 27 August la Tabăra „Zero Waste Summer Camp” organizată în Județul Arad. Dintre acești elevi vor fi desemnați câștigătorii ediției 2017 a Concursului. Selecția acestora se va face în urma unui mini-concurs pe o temă dată. Premiile vor consta în laptop, biciclete, tablete și multe altele oferite de Continental Anvelope Timișoara, partener tradițional al concursului, împreună cu Lidl pentru un viitor mai bun.
Școala Zero Waste este un concurs de educație ecologică destinat tuturor elevilor din școlile cu clasele I – VIII din România. Concursul dă posibilitatea elevilor și școlilor să contribuie la protejarea mediului și reducerea poluării și în același timp să concureze pentru câștigarea premiilor puse în joc. Ajuns la a 5-a ediție, s-au implicat în competiția din acest an 205 de școli din 36 de județe și din București.
Continental în România
În perioada 1999-2015, Continental a investit 1,13 de miliarde de euro în activităţile din România. Toate cele 5 divizii Continental – Chassis & Safety, Interior, Powertrain, Anvelope şi ContiTech – sunt reprezentate în România. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de cercetare şi de dezvoltare în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi. Continental este partener al unui joint-venture în Slatina şi are un centru de distribuţie al anvelopelor în București. Continental avea la finalul anului 2016 aproximativ 18.200 de angajaţi în România.
Lidl este prezent în 30 de țări din toată lumea și operează aproximativ 10.000 de magazine și peste 140 de centre logistice în 27 de țări din Europa. Lidl are aproximativ 215.000 de angajați, dintre care 5000 în România unde retailer-ul german are deschise peste 200 de magazine și 4 centre logistice. Misiunea Lidl în România este aceea de a le oferi zilnic românilor, în zone din imediata lor proximitate, produse de calitate la cel mai bun preţ, direct de la producători, într-o largă varietate de sortimente.
Intră acum și în grupul de