Intră acum și în grupul de
Referitor la informațiile apărute în spațiul public, privind amendarea unor prevederi din Legea nr. 90/2001, prin proiectul Codului Administrativ, Ministerul Dezvoltării Regionale Administrației Publice și Fondurilor Europene face următoarele
PRECIZĂRI
Proiectul de act normativ privind Codul Administrativ a fost elaborat și introdus în dezbatere publică la data de 8 noiembrie 2016, cu două luni înainte de venirea la guvernare a actualei coaliții politice.
http://www.mdrap.ro/transparenta/consultari-publice/-9817/-8356
La acea dată, proiectul Codului Administrativ, propus și angajat de fostul cabinet condus de domnul prim-ministru Dacian Cioloș, conținea în aceeași formă și articolul privind amendarea Legii 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor.
Prin urmare, introducerea acestei prevederi nu reprezintă o inițiativă a actualei Coaliții de guvernare.
Introducerea la acea dată a prevederilor legate de amendarea Legii 90/2001 a fost motivată de necesitatea de actualizare a legislației privind administrația publică centrală și locală în acord cu jurisprudența Curții Constituționale din ultimii ani și corelarea cu alte acte normative cu incidență în administrația publică.
Legea nr. 90/2001 privind organizarea și functionarea Guvernului României și a ministerelor, așa cum arată și titlul ei, nu reglementează doar condițiile necesare pentru ocuparea funcției de membru al Guvernului, ci întregul proces de organizare și funcționare a Guvernului și ministerelor.
Subliniem că reabilitarea, condițiile și efectele acesteia sunt reglementate de Codul Penal. În ceea ce privește modificarea uneia dintre condițiile necesare pentru ocuparea funcției de membru al Guvernului, precizăm că, potrivit Codului Penal, art 169, alin.1, reabilitarea „face să înceteze decăderile și interdicțiile, precum și incapacitățile care rezultă din condamnare”.
Din necesitatea de a aduce claritate textului juridic din actuala Lege 90/2001, se propune prin proiectul Codului Administrativ corelarea condiției de a nu fi avut condamnări penale cu prevederile Codului Penal privind instituția reabilitării.
În motivarea Deciziei Curții Constituționale nr. 304/2017 la punctul 34 se prevede că: “efectele reabilitării se produc pentru viitor. Înlăturarea consecințelor condamnării vizează nu numai materia dreptului penal (spre exemplu, în cazul săvârșirii din nou a unei infracțiuni, nu va fi atrasă starea de recidivă etc.), ci și consecințele extrapenale care au derivat din condamnare, decăderile, interdicțiile sau incapacitățile încetând odată cu rămânerea definitivă a hotărârii de reabilitare [art. 169 alin. (1) din Codul penal].
Menționăm ca toate prevederile actului normativ au fost elaborate de un grup de lucru format din experți ai ministerelor de linie și ai altor instituții abilitate în procedurile de avizare. De asemenea, subliniem că în procesul de elaborare a actelor normative este obligatorie respectarea dispozițiilor enunțate de Curtea Constituțională, inclusiv cele cuprinse în Decizia CCR nr. 304/2017.
Codul Administrativ reunește 20 de acte normative în vederea clarificării prevederilor, asigurării aplicării lor unitare și neinterpretabile, precum și eliminării contradicțiilor, redundanțelor și situațiilor de vid legislativ.
Cele 20 de legi codificate vizează aspecte legate de organizarea și funcționarea administrației publice centrale și locale.
Proiectul de lege se află încă în consultare publică și în avizare interministerială, instituțiile interesate putând în continuare să formuleze propuneri și observații.
Extras site MDRAPFE:
http://www.mdrap.ro/transparenta/consultari-interministeriale/-9533
Proiectul de Lege privind Codul administrativ
In conformitate cu prevederile Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptării/aprobării, aprobat prin HG nr. 561/2009, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene aduce la cunoştinţa publicului textul proiectului de act normativ – proiectul de Lege privind Codul administrativ.Observatiile si propunerile privind proiectul de act normativ pot fi transmise pe adresa Ministerului Dezvoltarii Regionale, Administraţiei Publice si Fondurilor Europene – Bd. Libertatii nr. 16, Latura Nord – Serviciul Avizare Reglementari. Persoana de contact este Ana Earamazu pe adresa de e-mail [email protected], la nr. de fax 0372 111 574 sau la nr. de tel: 0372.111.511. Termenul limita pana la care se pot transmite propuneri este de 10 zile. Publicat Joi, 6 Iulie 2017 |
Condiţii generale pentru ocuparea funcţiei de membru al Guvernului
Art. 17(b10)
Pot fi membri ai Guvernului persoanele care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiții:
- a) au cetăţenia română şi domiciliul în ţară;
- b) se bucură de exerciţiul drepturilor electorale;
- c) nu au suferit condamnări penale, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
lege privind Codul Administrativ al Romaniei În temeiul art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala în administratia publica, republicata, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice aduce la cunostinta publicului textul urmatorului proiect de act normativ – Lege privind Codul Administrativ al României. Proiectul de act normativ a fost publicat la data de 08.11.2016. Observatiile si propunerile privind proiectul de act normativ pot fi transmise pe adresa Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, Str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti – Directia Generala Juridica si Relatia cu Parlamentul, la adresa de e-mail [email protected] sau la numarul de fax 0372.114.569. Termenul limita pana la care se pot transmite propuneri este de 30 zile calendaristice de la publicarea anuntului. Publicat Marti, 8 Noiembrie 2016 |
Art. 22(b10)
Condiţii generale pentru ocuparea funcţiei de membru al Guvernului
Pot fi membri ai Guvernului persoanele care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară, se bucură de exerciţiul drepturilor electorale, nu au suferit condamnări penale, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, şi nu se află în vreunul dintre cazurile de incompatibilitate prevăzute la art. 45alin. (1)
Intră acum și în grupul de