Aeroportul Suceava e în aer(e)


Intră acum și în grupul de

Nimeni din actuala conducere a Consiliului Județean Suceava nu va accepta faptul că Aeroportul județului, cel de la Salcea, nu este și nu va fi niciodată rentabil. Ca să nu mai spun că profitabil e un cuvânt care ar însemna prea mult chiar și pentru cei mai optimiști dintre PDL-iștii care conduc CJ.

Aeroportul, așa cum este el gândit să funcționeze actualmente reprezintă de fapt cel mai costisitor hobby al președintelui Gheorghe Flutur, lucru pe care însă liderul PDL Suceava nu îl va recunoaște niciodată.

Ca să ai un aeroport rentabil înseamnă în primul rând să ai nevoie de așa ceva. Să se justifice pe piață o asemenea investiție. În zonă este unul la Bacău și altul la Iași. Ambele mult mai bine puse la punct decât cel de la Suceava. Flutur a încercat câteva manevre cu aeroportul de la Salcea, dar de la București, de la ministrul transporturilor, Radu Berceanu, răspunsul în legătură cu soarta lui a fost primit chiar la Suceava, într-o ședință la care era prezent până și premierul. Palma dată de Berceanu lui Flutur la vremea respectivă prin care îi explica faptul că nu are rost să se mai chinuie cu Salcea, nu a fost suficientă, motiv pentru care a mai luat una de la cei din județul ”vecin și prieten” în ale culorii politice, Botoșani.

După ce s-a dus cu mâna întinsă către botoșăneni și le-a explicat că e momentul să investească în comun în aeroportul Salcea, aceștia din urmă i-au dat peste …hai să zicem Mână lui Gheorghe Flutur și au spus un lejer PAS ofertei. Așa că Suceava din mult visatul Aeroport Regional a devenit un fel de ceva unde aterizează avioanele cu parlamentari și cele cu oficialii de la București.

Aeroportul Salcea, fără o injecție serioasă de capital și după o serie de reparații urgente la pistă și la instrumentarul din dotare, nu poate să se comporte ca o piesă de rezistență regională. Ca să nu mai spunem că un aeroport mai are nevoie și de alte surse atrase colateral.

Cum însă noua conducere a CJ nu a făcut mai nimic pentru a dezvolta Centrul Economic Bucovina construit tocmai în scopul de a face din aeroport un nod comercial și cum nici nu are propriul avion de care să se folosească, s-a ajuns în situația tristă ca acest aeroport să servească, la niște prețuri de nimic, dar cu costuri colaterale imense, o serie de curse aeriene care devin din ce in ce mai rare.

Faptul că deputatul PDL Ioan Bălan critică managementul de la Aeroport, pe care tot partidul domniei sale l-a instaurat mi se pare deplasat în condițiile în care directorului actual al aeroportului i s-a dat pe mână o oaie slabă, cu câteva zeci de miei prin jur care cereau să sugă și care trebuia sa pască doar iarba ce crește printre crăpăturile pistei de aterizare/decolare de la Salcea.

Bălan are însă dreptate în privința omului care ar trebui să conducă aeroportului și acela trebuie într-adevăr să fie altceva decât un fost taximetrist (meserie pe care personal o consider onorabilă dacă e făcută după toate regulile ei). Bălan mai are însă și o mare problemă în această privință. La PDL Suceava e așa plin de ”pupincuriști” și de non-profesioniști că nu mai ai ce să mai alegi când vine vorba de pus osul la o treabă serioasă.

Băieții care chiar s-au priceput sunt deja pe posturi bine plătite și nu s-ar mai băga nimeni să mulgă oaia care tinde să devină stearpă și care se cheamă Aeroportul Salcea.

Ieșirea în public a deputatului sucevean cu nemulțumirile sale despre managementul aeroportului și cunoscându-i felul de a acționa mă face să cred însă că la prima ședință de CJ va fi pe ordinea de zi un punct privind înlocuirea dlui Dumitru Săhlean cu cineva care deja învață cum stă treaba cu cherosenul și cu degivrorul.

Dacă însă doar acesta a fost motivul întregii supărări și anume schimbarea lui Săhlean din funcție ar fi mare păcat pentru că Aeroportul va deveni în scurt timp doar loc de promenadă pentru cei câțiva băieți mai spălați din municipiul Suceava care mai fac câte un zbor cu aparatele lor personale.

MIHAI CHIRA


Intră acum și în grupul de