Intră acum și în grupul de
Trupa de teatru francofon L’Écho formată din elevii Rotar Ionela, Bodnariuc Delia, Bărbosu Oana Maria și Bojoreanu Alin din clasa a IX-a, profil servicii, de la Colegiul Economic Dimitrie Cantemir Suceava, coordonată de prof. dr. Ciupu Mariana, a participat în perioada 6-10 iunie la a V-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru Francofon pentru Liceeni 10sur10, eveniment desfășurat la Poznan, în Polonia și organizat de Drameducation – Centrul internațional de teatru francofon din Polonia.
Evenimentul, deopotrivă festiv și ludic, a reunit liceeni, profesioniști și iubitori ai teatrului și ai limbii franceze din lumea întreagă. Trupa de teatru francofon a colegiului a fost selectată pentru a reprezenta anul acesta România la festival, fiind unica reprezentantă a țării alături de participanții din Polonia, Cehia, Ungaria, Bulgaria, Albania și Tunisia.
Prof. Mariana Ciupu, a precizat că piesa de teatru interpretată de elevii de la Colegiul Economic Dimitrie Cantemir Suceava se intitulează Le sourire (Zâmbetul) de Eva Bondon și prezintă diverși termeni din registrul semantic al activității economice precum inflation, prix, cher, argent, carence, réserves, euros.
De menționat este că punerea în scenă ilustrează o lume hipertehnologizată, care cunoaște durerea lipsei unei emoții de bucurie autentice în interacțiunea socială, dependentă de unicul zâmbet virtual ce poate fi achiziționat contra cost, ca produs bancar.
Astfel, la un ghișeu, câțiva clienți ai băncii de zâmbete stau la coadă în fața recepționistei pentru a intra într-o cabină unde li se va oferi unul, două, cinci minute de zâmbet în schimbul unui tarif. Deodată, sosește o persoană disperată care imploră să vină în față. Are nevoie imediat de un zâmbet sau va muri, dar nicio șansă de a i se ceda locul sau măcar o secundă din acest zâmbet.
Acesta a fost un moment extrem de emoționant, cu atât mai mult cu cât se plasează în contextul mai multor zile de întâlniri, ateliere și conferințe animate de actori, regizori și dramaturgi francofoni.
Ca latură a educației non-formale, tinerii au trăit o experiență de neuitat a practicii teatrale prin joc, luare de cuvânt în limba franceză și interacțiunea cu colegii lor aparținând altor culturi, învățând într-un ambient formal și non-formal valori precum egalitatea, solidaritatea, convivialitatea și prietenia, a precizat profesorul coordonator.(N.B.)
Intră acum și în grupul de