Intră acum și în grupul de
Itinerarele de vacanţă prin labirintul Bibliotecii Bucovinei „I. G. Sbiera” continuă cu o nouă serie de revelaţii găzduite tot de Secţia de Artă.
Pierre Billard, cunoscut animator al mişcării franceze Cine-club, jurnalist, critic şi martor pe durata a 50 de ani la dezvoltarea cinematografiei franceze, a scos în 1995, la celebra Editură Flammarion, cartea „L’age Classique du Cinéma Français” (Du cinema parlant à la Nouvelle Vague). Cartea este acum şi la Suceava, reprezentând o cale de iniţiere obligatorie pentru cinefilii pasionaţi.
Jean-Michel Frodon, critic şi jurnalist cultural, responsbilul rubricii Cinema al celebrului “Le Monde”, a scos tot la Editura Flammarion volumul “L’age Moderne du Cinéma Français” (De la Nouvelle Vague à nos jours), în care cunoscătorii vor descoperi exegeze unice privind câteva perioade savuroase ale filmului francez: în cadrul ciclului “Le cinéma tombé du ciel”, (1976-1983), sunt de citit cu sufletul la gură Partea I – “Povestitorul fără povestire” (vârstă a cinematografiei franceze cuprinsă în intervalul 1976-1980), Partea a II-a – “Farmecul apusurilor” (1976 – 1983) şi Partea a III-a – “Vizualul şi Marea Formă, banii unora şi tristeţea altora” (1980-1983).
Steven Jay Schneider, în Enciclopediile RAO, semnează un titlu de referinţă: „1001 de filme de văzut într-o viaţă”. Cartea, bogat ilustrată şi atent selectivă, conţine o mie pagini cu recomandări avizate de titluri şi de regizori celebri, care definesc evoluţia artei cinematografice. (La volumul uriaş de materie de antologie asumat, nu trebuie să mire lipsa unor titluri remarcabile. Bunăoară, la Luis Buñuel a fost posibil ca pelicula „Îngerul exterminator” să nu fie inclusă în selecţie, deşi se găsesc multe alte titluri importante, precum „Câinele andaluz” (1928), „Vârsta de aur „(1930), „Pământ fără pâine” (1933), „Los Olvidados” (1950), „Fecioara” (1960), „Viridiana” (1961), „Frumoasa de zi” (1967), „Tristana” (1970), „Farmecul discret al burgheziei” (1972).).
Sunt recomandate în această carte 1001 de filme necesare pentru omul contemporan care doreşte să fie educat şi pregătit pentru discernământul estetic şi critic necesar unui lucid consumator de artă cinematografică majoră.
Intră acum și în grupul de