Intră acum și în grupul de
NewsBucovina: Ce vedete ai îmbrăcat?
Mihaela Stoica: Anul acesta am avut șansa să fiu selecționată pentru un proiect foarte interesant. Se numește Icone Suite și a constat într-un dressing cu creații sustenabile, pus la dispoziția vedetelor în timpul Festivalului de Televiziune de la Monte Carlo. Am avut plăcuta surpriză să întâlnesc aici un creator de bijuterii român, stabilit de foarte multă vreme in Germania; împreună cu soția sa au linia responsabilă Materia Prima. Lumea este foarte mică.
Printre vedetele care au purtat creații SHTOICA se numără actrița de televiziune de origine izraeliană Ayelet Zürer, care este de o frumusețe răpitoare, actrița americană Katherine Kelly Lang, pe care poate o știți ca și Brooke Logan din “Dragoste și Putere”. O prezență atât de plăcută și umilă! Prezentatoarea festivalului Génie Godula a purtat în una din serile festivalului o rochie SHTOICA și de asemeni prezentatoarea TV Monaco Info, Krissinda Thomel.
NB: Cum ai descrie femeia care îţi poartă hainele?
M.S.: Clientele mele mereu mă surprind, sunt foarte diferite între ele. În viziunea mea, femeia SHTOICA este echilibrată, inteligentă, este o prezență care strălucește subtil.
NB: Ce materiale foloseşti?
M.S.: Lucrez cu resturi de materiale, sfârșit de serie. Astfel se evită pierderile și produsele sunt ediții foarte limitate. Lucrez mult cu bumbac, vâscoză, care sunt spălate înainte de croit. Astfel produsul final este curat și poate fi purtat imediat! Atenție la produsele din comerț, trebuie spălate cam de două ori înainte de a fi purtate, coloranții și tratamentele aplicate sunt toxice.
Pentru linia de lux lucrez cu mătase pictată manual de o artistă din sudul Franței, fiecare piesă este unică, este ca un tablou. Ador creațiile lui Christine și aproape că uneori nu vreau să le lucrez, din teama de a nu strica o compoziție atât de frumoasă. Este o provocare, dar produsul final are un aport dublu.
Apoi tot pentru linia de lux, creez materiale SHTOICA utilizând o tehnică proprie de țesere, este integral manuală, dar foarte prolifică.
În general aleg materiale naturale, uneori la rochiile de seară există amestecuri, dar am grijă să folosesc căptușeli naturale care să permită pielii tot confortul.
NB: Te gândeşti să deschizi magazine și în ţară, poate chiar în Suceava, orașul natal?
M.S.: Mi-ar plăcea foarte mult și mă gândesc des la acest lucru. Am foarte multe persoane în țară care mă susțin mereu, le mulțumesc din suflet. Le mulțumesc și clientelor din România pentru încredere și apreciere! Lucrez la un concept de a integra SHTOICA și în România, într-o manieră adaptată și contextului financiar românesc.
Acum există un singur atelier/showroom SHTOICA, pe o străduță discretă, la limita cu Monaco. Vă invit cu drag să-l descoperiți!
NB: Care sunt tendințele în materie de modă pe care le propui clientelor tale pentru sezonul toamnă-iarnă 2014-2015?
M.S.: O colecție capsulă pentru toamnă este în lucru, care va fi prezentată în octombrie la un eveniment dedicat artei în Monaco. Tendințele propuse de SHTOICA sunt mereu aceleași, doar forma de manifestare diferă, fiind rafinate de experiență și descoperire. SHTOICA nu se raportează impus la anumite palete de culori sau forme, unele tendințe în modă sunt caricaturale și incită la efectul de turmă.
Cred că femeile ar trebui să își acorde timp să se cunoască, să își găsească direcțiile de dezvoltare personală și să acționeze coerent și la nivel estetic. Direcțiile care ghidează SHTOICA sunt universale, în general sunt bine primite.
Le propun femeilor în această toamnă să fie blânde, luminoase, pozitive, simple, să-şi caute valorile cele mai rafinate dinăuntru și să le scoată la lumină. Și să aleagă produse echitabile, realizate cu respect și bun simț, pertinente în formă și fond.
NB: Ce îţi doreşti pe viitor pentru marca SHTOICA?
M.S.: Îmi plac întrebările de acest gen, nu sunt limite la visare!
În mod cert îmi doresc să extind colectivul, eu funcționez foarte bine în echipă. Îmi doresc să participăm la târguri internaționale de profil, anul acesta am stat cam prost cu gestionarea timpului, este pe listă pentru anul viitor. Sper ca tot mai multă lume să devină conștientă și responabilă atunci când achiziționează un produs.
Îmi doresc să îmi pun în practică ideile. Uneori, am multe idei, interesante zic eu, dar rămân acolo într-un colț de minte sau hârtie. Îmi doresc întâlniri interesante și inspiraționale, cliente extraordinare, ca cele pe care le am deja.
Și voie bună tuturor!
Citeşte prima parte a interviului
Intră acum și în grupul de