Intră acum și în grupul de
La Aeroportul Suceava va începe de săptămâna viitoare turnarea asfaltului pentru realizarea pistei elastice, în prezent fiind efectuate probele tehnologice la staţia de producere a asfaltului.
Directorul Aeroportului Suceava, Ioan Măriuţa, a declarat, marţi, că firma care execută lucrările de modernizare a pistei a montat staţia de asfalt într-o zonă din apropierea aeroportului şi că a început deja probele tehnologice.
El a explicat că în cursul acestei săptămâni se va realiza un tronson experimental din care se vor preleva probe care vor fi expertizate la un laborator specializat din Bucureşti.
După obţinerea avizelor de laborator se va începe efectiv turnarea asfaltului la pista de rulare.
„Rezultatele de laborator vor fi primite în maxim şapte zile”, a spus Măriuţa care a menţionat că se estimează că săptămâna viitoare ar putea începe deja turnarea asfaltului la pistă.
El a menţionat că se vor turna trei straturi de asfalt, fiecare având anumite proprietăţi, potrivit normelor în acest tip de lucrări, iar ultimul strat, de uzură, va trebui turnat când temperatura exterioară este de peste 15 grade Celsius şi va trebui turnat continuu, fără întrerupere.
„Probabil că stratul de uzură va fi turnat la primăvară”, a spus Măriuţa.
El a mai declarat că în timp ce se realizează lucrările la pistă se montează şi sistemul modern de balizaj.
Totodată, sistemul ILS de categoria a doua urmează să fie montat de Romatsa.
Măriuţa a spus că acest sistem urmează să fie calibrat după ce va fi finalizată pista aeroportului, iar Romatsa estimează că acesta va fi perfect funcţional în luna iunie.
Directorul Aeroportului a precizat că a predat amplasamentul firmei care va executa în următoarele patru luni modernizarea exterioară a clădirii aerogării, după ce în interior au fost efectuate lucrările de modernizare.
Noul aeroport sucevean va avea după finalizarea lucrărilor de modernizare avion de referinţă Boeing 767 seria 300, cu 290-350 de pasageri, sau cargo, care pot transporta 100 de tone de marfă în condiţiile în care până la modernizarea lui avionul de referinţă era ATR 42.
Pista aeroportului a fost refăcută în totalitate şi prelungită de la 1.800 de metri la 2.460 de metri, iar lăţimea acesteia de la 30 la 45 de metri.
Sistemul de balezaj montat va avea lumină reglabilă şi dirijabilă.
Totodată, a fost construit un nou turn de control cu o înălţime de 20 de metri, dar şi un nou grup electrogen special.
La aeroportul sucevean urmează să mai sosească şi o autospecială aeroportuară pentru stingerea incendiilor care este în curs de execuţie în Germania, dar şi sisteme de securitate aeroportuară precum şi o autoscară pentru ca pasagerii să urce şi să coboare din avion.
Intră acum și în grupul de