Intră acum și în grupul de
Reprezentanți ai Shopping City Suceava și Iulius Mall, dar și directorul Policlinicii Bethesda așteaptă să vadă rezultatele măsurilor de fluidizare a traficului pe Calea Unirii ce au început să fie puse în aplicare de Primăria Suceava și în funcție de acestea consideră că ar putea fi adoptate și alte soluții pentru descongestionarea traficului rutier.
Cel mai afectat de noile măsuri pare să fie Shopping City Suceava unde se anulează actualele rute de intrare în parcarea centrului comercial, dar și se impune ca ieșirea să fie obligatoriu la dreapta.
Directorul Shopping City Suceava, Mircea Petrariu, a declarat pentru News Bucovina că va fi afectată în special ieșirea din parcarea centrului comercial în condițiile în care nu va exista semaforizare, iar cei care ies din această parcare vor fi obligați să meargă spre sensul giratoriu de la bazar.
„Am mari rezerve că varianta e viabilă. Viața ne va demonstra”, a spus Petrariu.
El consideră că problema va fi la sensul giratoriu de la bazar care se va aglomera
”Se va multiplica numărul de mașini din sensul giratoriu”, a spus Petrariu.
El a sugerat autorităților locale să modernizeze un drum de pământ care face acum legătura între cartierele Ițcani și Burdujeni care să fie folosit de camioanele care vin în zona comercială.
Potrivit lui Petrariu acest drum ar putea fi reabilitat cu costuri reduse, dar va rezolva o mare problemă, respectiv cea a devierii traficului greu din zona comercială.
Pe de altă parte, directorul Iulius Mall Suceava, Eduard Marcu, apreciază că cel mai important pentru fluidizarea traficului este construcția unui nou pod rutier peste râul Suceava în condițiile în care zona s-a aglomerat foarte mult.
El a spus că măsurile prevăzute de autoritățile locale pentru perioada imediat următoare vor conduce la o fluidizare a traficului pentru că se elimină semafoare și treceri pentru pietoni.
Marcu a explicat pentru News Bucovina că ideea este în principiu bună pentru a nu se intersecta pietonii cu mașinile, ceea ce va genera un trafic mai fluid.
”Sunt niște soluții. Pot interveni și alte soluții în funcție de ceea ce va fi după punerea în aplicare a acestor propuneri”, a spus reprezentantul Iulius Mall.
Totodată, el a arătat că situația actuală a generat inclusiv modificarea traseului autobuzelor care, de multe ori, când există blocaj în zona de parcare a Iulius Mall, nu mai intră în zonă pentru că riscă să piardă în blocaj mai mult de 30 de minute și afectează întregul grafic de circulație.
Eduard Marcu a menționat că soluții trebuie implementate pentru că în ultimii ani zona s-a dezvoltat, iar traficul a crescut foarte mult, dar crede că este necesar și un nou pod peste râul Suceava care să preia din trafic.
Și directorul Policlinicii Bethesda, medicul Ștefan Pușcașu, a declarat că trebuiau adoptate măsuri de fluidizare a traficului.
Pușcașu a spus pentru News Bucovina că noua soluție îl va afecta evident, dar crede că ceea ce se propune „este o necesitate pentru Suceava”.
”Prefer să merg două minute în plus decât să stau în trafic”, a declarat medicul sucevean care a menționat că sunt zile când, din cauza aglomerației, a parcurs într-o oră distanța între Spitalul Bethesda din Burdujeni și Policlinica Bethesda.
El crede că va fi însă o problemă cu sensul giratoriu provizoriu pe care îl prevede proiectul de fluidizare a traficului.
”Vor fi două benzi cu flux continuu. Ar fi normal ca traficul să se descongestioneze”, a adăugat Pușcașu.
El apreciază că problemele de blocaj sunt generate de semafoare și trecerile pentru pietoni, iar dacă acestea sunt anulate atunci rezultatul va fi o fluidizare a traficului.
Autoritățile sucevene au început deja să realizeze o a treia bandă de circulație în zona Policlinicii Bethesda pe care să se realizeze intrarea în bazar și urmează să amenajeze un acces pietonal pe sub podul rutier de peste râul Suceava concomitent cu anularea trecerii pentru pietoni de la bazar la stația OMV.(N.B.)
Intră acum și în grupul de