Intră acum și în grupul de
Viorel Seredenciuc, consilier al președintelui CJ Suceava Gheorghe Flutur, a declarat la Analiza de Seară de la News Bucovina că șoseaua de centură a orașului Gura Humorului este primul proiect care se va executa de o autoritate locală urmând să fie predat apoi Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR).
Seredenciuc a spus că în urmă cu circa un an a fost aprobată o Ordonanță de Urgență unde a apărut o modificare legislativă foarte curajoasă și se permite autorităților locale să extragă dintr-un proiect de autostradă, pe finanțare CNAIR și europeană, șoselele de centură, urmând ca aceasta să fie făcută de localitate, o asociere de localități sau de Consiliul Județean.
„Noi ne-am propus să facem cele trei șosele de centură. Pentru Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei, CNAIR a descoperit o documentație din 2010-2011, cu studii de fezabilitate și, la Vatra Dornei, cu jumătate din proiectul tehnic făcut. Pentru Gura Humorului nu exista nimic”, a spus consilierul președintelui CJ Suceava.
El a menționat că în aceste condiții CJ Suceava a semnat un parteneriat cu CNAIR prin care autoritățile județene sucevene și-au asumat să facă șoseaua de centură a orașului Gura Humorului.
„Începem cu studiu de fezabilitate, apoi proiect tehnic și apoi execuție și va fi predată, spre folosință CNAIR. Chiar dacă CNAIR va veni în urma noastră cu autostrada propriu-zisă, vom avea o șosea de centură a orașului Gura Humorului făcută pe patru benzi ca și cea a Bacău”, a spus Seredenciuc.
Totodată, el a arătat că urmând experiența șoselei de centură din Gura Humorului se vor face și la Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei, dar că, momentan, doar pentru Gura Humorului s-a semnat protocolul cu CNAIR.
Viorel Seredenciuc a explicat că orașul Gura Humorului este cel mai aglomerat traseu de pe DN 17 și că în perioada de vară pentru a traversa Gura Humorului durează și mai mult de oră și că este urgentă această șosea de centură.
Viorel Seredenciuc a subliniat că până în 2022 trebuie să fie finalizat și proiectul tehnic și lansată licitația de execuție.
„Trebuie să ne grăbim. Abia s-a semnat protocolul cu CNAIR și trebuie să ne grăbim. Ne vom grăbi pentru că după semnarea protocolului cu CNAIR majoritatea cărților sunt în mâna noastră. Aici este proiectul Consiliului Județean de acum și nu mai discutăm de CNAIR”, a conchis Viorel Seredenciuc.
Intră acum și în grupul de