Intră acum și în grupul de
Site-ul www.newsbucovina.ro va prezintă, în exclusivitate, un interviu cu subprefectul Angela Zarojanu, la un an de la numirea sa în funcţie.
NewsBucovina: A trecut un an de când aţi preluat pentru a doua oară funcţia de subprefect al judeţului Suceava. Aţi întâmpinat obstacole în această perioadă?
Angela Zarojanu: Lucrul în administraţie presupune multă disciplină, multă seriozitate, o foarte bună colaborare, comunicare cu cei din jurul tău, altfel nu poţi să faci performanţă. Am revenit practic în instituţia Prefectului, unde am mai lucrat 5 luni, astfel încât nu am mai avut nevoie de o perioadă de acomodare. Ceea ce am constatat a fost că s-a intensificat activitatea în instituţia noastră şi la un moment dat a fost nevoie de anumite reorganizări, anumite lucruri suplimentare. S-a pus accent pe mai multă comunicare între colegi, pentru că în felul acesta se naşte şi performanţa, calea spre excelenţă, deoarece pâna la urmă, fiecare dintre noi ne dorim o administraţie performantă, iar beneficiarul nostru este cetăţeanul.
Tot ceea ce facem noi, facem pentru cetăţeni, pentru că niciodată nu trebuie să uităm că noi trăim din banii cetăţenilor, prin urmare, munca noastră trebuie să fie de calitate, mulţumitoare şi eficientă.
Personal, pun accent pe seriozitate, pe competenţă şi pe comunicare. În felul acesta, putem să ne atingem parametrii şi indicatorii pe care ni i-am propus.
NewsBucovina: Resimţiţi lipsa fostului dvs. coleg Ionuţ Creţuleac din punct de vedere al sarcinilor pe care le aveţi de efectuat? Vi s-a aglomerat programul de lucru?
Angela Zarojanu: Bineînţeles că modificarea organigramei la Prefectură a dus la redimensionarea unor atribuţii, la modificarea fişei postului. Cu fostul meu coleg am lucrat foarte bine, până la urmă amândoi ajutam prefectul în îndeplinirea atribuţiunilor pe care le are ca reprezentant al Guvernului în teritoriu. În momentul când s-a redus postul de subprefect am dobândit mai multe atribuţiuni, dar cu o bună comunicare şi colaborare prin stabilirea unui program riguros de lucru, pot spune că fac faţă şi acestei provocări.
NewsBucovina: În ce proiecte sunteţi implicată în momentul de faţă?
Angela Zarojanu: Pe lângă activitatea zilnică curentă, legată de monitorizarea programului de guvernare, de legalitatea actelor care vin de la Consiliile locale, Consiliul Judeţean, de activitatea Comisiei Judeţene de stabilire a drepturilor de proprietate privată asupra terenurilor, instituţia Prefectului mai are şi alte activităţi conexe, de foarte mare importanţă. În primul rând, suntem foarte preocupaţi în momentul de faţă de monitorizarea şi urmărirea tuturor programelor cu finanţare europeană din fonduri structurale care se desfăşoară la nivelul judeţului Suceava. Instituţia Prefectului doreşte să fie un partener activ în derularea acestor proiecte.
În prezent, se află în lucru două proiecte cu finanţare europeană care sunt derulate pe linie de resurse umane, pe POS DRU şi pe Programul Operaţional de „Dezvoltare a capacităţii administrative”.
Totodată, suntem utilizatorii instrumentului CAF. În ceea ce priveşte autoevaluarea performanţei în administraţia publică locală, recent am participat la un seminar internaţional al utilizatorilor CAF, seminar care a reunit participanţi din mai multe state ale Uniunii Europene, care sunt beneficiarii acestui program de reformă. Nu în ultimul rând, trebuie să amintesc de participarea alături de Societatea Civilă în diverse acţiuni pe care aceasta le are în vedere.
Avem în vedere şi participarea, alături de reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate, la o serie de acţiuni menite să rezolve anumite probleme importante la nivelul administraţiilor publice locale. Vreau să punctez că instituţia Prefectului se implică activ în acest sens, având în vedere că în ultima perioadă au fost instituite foarte multe comisii mixte de verificare a unor aspecte de mare impotanţă, cum ar fi activitatea pe care trebuia să o desfăşoare primăriile în reconstrucţia caselor afectate de inundaţii, urmată de aducerea la starea iniţială a terenurilor care au fost afectate (igienizare, salubrizare), verificarea situaţiei existente în unităţile spitaliceşti în ceea ce priveşte paza împotriva incendiilor, alături de multe alte activităţi în care noi suntem permanent implicaţi şi preocupaţi de bunul mers al problemelor.
NewsBucovina: Care consideraţi că este cel mai de succes proiect în care aţi fost implicată de când deţineţi funcţia de subprefect?
Angela Zarojanu: În primul rând, mă străduiesc să aduc în Instituţia Prefectului un plus de dinamism, de inventivitate şi de inovaţie. Iar când spun acest lucru am ca argument preocuparea ca instituţia Prefectului să fie beneficiara unui proiect susţinut din fonduri europene. Sper ca acest lucru să se materializeze şi toţi salariaţii din instituţia Prefectului să aibă acces la acest proiect şi în felul acesta să se perfecţioneze şi să îşi îmbunătăşească cunoştiinţele în ceea ce priveşte administraţia.
Sunt bucuroasă că am reuşit să demarez şi să mă implic în derularea acestei activităţi, iar pe viitor una dintre preocupările mele va fi creşterea sentimentului de responsabilitate socială, pentru că dacă nu ne simţim responsabili de ceea ce facem, nu vom putea niciodată să ne atingem scopul pentru care suntem aici în adminstraţie, de a face servicii de înalt nivel calitativ pentru cetăţeni.
NewsBucovina: Care funcţie vi se pare mai solicitantă, cea de subprefect sau cea de viceprimar?
Angela Zarojanu: Faptul că am fost 4 ani viceprimar m-a ajutat enorm în îndeplinirea funcţiei de subprefect, deoarece eu cunosc îndeaproape toată activitatea administraţiei publice locale, iar în momentul de faţă, fiind în funcţia de subprefect, îmi vine mult mai uşor să iau decizii, să coordonez şi să fiu partener cu administraţia publică locală.
Experienţa pe care am avut-o mă ajută acum să înţeleg toate problemele, şi mă ajută să fiu de folos şi să iau toate măsurile necesare pentru a sprijini administraţia publică locală.
Intră acum și în grupul de