Subprefectul Florin Sinescu: Vorbim de autostrăzi, dar nouă ne mor oamenii azi pe drumuri. E nevoie de o alternativă de interconectare a drumurilor județene și comunale astfel încât ele să devină o variantă pentru drumurile naționale


Intră acum și în grupul de

Subprefectul de Suceava Florin Sinescu a declarat la News Bucovina că până la punerea în circulație a autostrăzilor care urmează să fie construite în județ este nevoie de o măsură care să ducă la reducerea încărcării celor două drumuri naționale principale, DN 2 și DN 17, prin realizarea unei interconectivități cu drumuri județene și locale.

„Marea noastră problemă a județului Suceava este că noi avem două drumuri naționale cu statut de drum european, DN 2 și DN 17 care au un grad de încărcare foarte mare pentru că nu am gândit un Master Plan județean astfel încât să venim cu o alternativă de drumuri județene și comunale pe care noi le avem, să le interconectăm și care să devină variantă alternativă pentru cele două drumuri naționale”, a declarat Sinescu.

El a exemplificat cu drumul comunal dintre comunele Satu Mare și Dornești care este betonat în cele două comune și are o porțiune de un kilometru neasfaltată.

„Ar putea să devină o alternativă de a circula între cele două localități”, a spus Sinescu.

Subprefectul a mai arătat că sunt drumuri județene care ar putea să rezolve problema ca să nu se mai încarce atât de mult DN 2 și DN 17 și că județul Suceava este pe primul loc în țară la numărul de accidente mortale pe șosele.

El a mai declarat că în județ s-au realizat în termen și de foarte bună calitate două investiții în infrastructura rutieră, respectiv DN 29 Suceava-Botoșani și centura municipiului Rădăuți, ambele realizate de același constructor care cunoaște ce e de făcut.

„Noi nu am creat un Master Plan județean în care să venim cu o ofertă de interconectare a drumurilor județene și comunale astfel încât ele să devină o variantă pentru drumurile naționale pe care le încărcăm prea mult. Sunt foarte multe drumuri comunale care nu au un element banal: un indicator care să arate unde duce. Sunt foarte mulți care nu știu unde duce acel drum. Un exemplu: din Suceava, Mihoveni, se poate ajunge în Rădăuți pe varianta Costâna, Cajvana, Volovăț, Burla. E un drum bun și foarte liber. Sunt variante. Este nevoie să creezi o interconectivitate, să creezi o semnalizare corespunzătoare astfel încât fiecare turist, sau noi, din Suceava, să le folosim”, a explicat subprefectul.

El a menționat că acesta este atributul județului, dar până în prezent nu a realizat aceste lucrări simple.

„Ce ar însemna să existe drumul din Putna la Moldovița ca turistul să nu se mai întoarcă de la Putna și să meargă pe un circuit. Am înjumătăți parametrii de trafic pe acel drum național.Speram ca județul Suceava să facă acest lucru, dar nu a realizat acest master plan”, a arătat Sinescu.

El a menționat că sunt drumuri foarte bine echipate la nivel de localitate pe care nu le utilizăm ca variantă pentru drumurile naționale.

„Vorbim de autostrăzi, dar nouă ne mor oamenii azi pe drumuri”, a arătat subprefectul care consideră că interconectivitatea ar putea rezolva parțial actuala problemă a supraîncărcării celor două drumuri naționale până la darea în folosință a tronsoanelor de autostradă.  


Intră acum și în grupul de