Femeile „distorsionate” din viziunea lui Ionel Onofras, prezente pe simezele din City Gallery


Intră acum și în grupul de

O expozitie mai mult plastică decât fotografică a făcut ieri după-amiază deliciul publicului sucevean, care a venit în număr mare la City Gallery, din incinta Shopping Suceava, pentru a participa la vernisarea expoziţiei fotografice Distorsiuni, realizate printr-o tehnică digitală modernă, de către artistul ieşean Ionel Onofraş.

Cu o viziune inedită asupra modului diferit în care noi oamenii ne percepem, artistul s-a jucat artistic cu formele umane, prezentând viziuni diferite asupra modului de percepţie a situetei feminine.

Invitat special la eveniment, plasticianul Constantin Ungureanu Box a apreciat: „La cumpăna dintre secolul XIX – XX, mulţi artişti s-au preocupat de găsirea modului de transmitere a sentimentelor prin artă. În loc de a picta şi de a fotografia ceea ce vedeau, au recurs la deformarea formelor şi la accentuarea tonurilor, a liniilor şi volumelor pentru a exprima emoţii puternice. Această abordare este cunoscută sub termenul de expresionism. Astăzi, arta vizuală este extrem de diversă. Deşi această expoziţie vorbeşte mai ales despre fotografie, artistul Ionel Onofraş apelează la o tehnică şi la o viziune artistică de la mijloace tradiţionale, până la cele mai moderne concepte de vizualizare. Artistul explorează multe dintre temele şi ideile întâlnite în picturile de demult”, a arătat Constantin Box.

Totodată, profesorul a explicat că Onofraş crează în locaţii speciale opere care interacţionează cu decorul, dând o anumită formă materialelor naturale, dar mai ales trupului şi chipului uman. „Realizările sunt uneori destinate să aibă o viaţă efemeră, reflectând schimbările care se întâmplă în natură şi în viaţa morală a oamenilor. Opera lui Onofraş urmează lunga tradiţie a picturii realiste despre om, aşa cum este el prezent în întreaga expoziţie, ca un lait motiv”, a menţionat plasticianul arătând că expoziţia lui Onofraş este una vulnerabilă, iar motivul uman implicat în propriul trup este în mod explicit distorsionat într-o autocritică, artistul Onofraş vrând să critice rolul supus al personalităţii umane.

Box gândeşte că imaginile distorsionate ale lui Onofraş ne fac să ne gândim la viaţă şi la moarte. „Prezentarea aceasta face greu de acceptat ideea că ne aflăm în faţa unei descompuneri reale, ceea ce demonstrează imposibilitatea morţii în mintea cuiva care trăieşte. Opera lui Onofraş, deşi descrie experienţe fundamentale ale vieţii, mai degrabă decât nişte distorsionări, ea este o reflexie a unor idealuri. Onofraş se face cunoscut şi prin iscusinţa de a şoca, lucrările sale stârnind interes şi controverse prin folosirea metodelor de limbaj vizual. Aceasta dovedeşte că arta contemporană se întoarce la teme vechi, din lumea cotidiană”, a spus artistul.

La rândul său, Ionel Onofraş s-a arătat surprins de numărul mare de persoane prezente la vernisajul expoziţiei sale, afirmând că nu credea să vadă atâta lume iubitoare de „poezia imaginii”. „Eu am venit din dulcele târg al Ieşilor şi am poposit aici în Cetatea de Scaun a Moldovei, şi mă bucur cu toată fiinţa mea că văd oameni de diverse categorii sociale, de vârste diferite, care iubesc cultura. Aşa mi-am imaginat bucovineanul şi aşa l-am găsit în toate reportajele mele şi îmi doresc să îl văd până la sfârşitul zilelor mele, însetat de cultură. Cineva mă întreba cum am realizat aceste lucruri. Vă spun sincer că dacă priviţi un pictor în faţa şevaletului său, care foloseşte penelul şi paleta de culori, vi-l puteţi imagina şi pe Ionel Onofraş în faţa modelului când face fotografia, iar mouse-ul este penelul, iar cursorul de pe ecran îl înmoi în toate culorile pe care Dumnezeu mi le-a arătat mie în ochiul drept cu care vizez subiectele”.

Expoziţia va rămâne deschisă publicului sucevean până la data de 14 iunie, la Clubul Artelor Vizuale din Shopping City Suceava.


Intră acum și în grupul de